”Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a… patra”, au scris, miercuri seară, 10 august, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Aceştia afirmă că sperau ca a treia oară să fie cu noroc.

”Nu a fost să fie. Erbaşu, câştigătorul iniţial, a fost contestat şi contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câştigat definitiv descalificarea ofertei Erbaşu. Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. Motivul? Din ce informaţii avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiş-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienţei similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere”, au mai transmis reprezentanţii Asociației Pro infrastructură.

Aceştia precizează că rezultat automat a fost anularea procedurii.

”Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu ştim când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu”, au mai transmis reprezentanţii organizaţiei.

Aceştia cer CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestaţie.