Închide

Asociația Pro Infrastructura: “Incompetența lui Grindeanu consumă 2-3 ore pe zi din timpul fiecărui navetist care nu mai poate folosi DN7 zilele acestea”

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - iul. 10, 2024 1 115

Distanța Lotru (Brezoi)-Sibiu, care se parcurgea într-o oră pe rutier, se face în 2 ore și 15 minute pe feroviar, din care 15 min se așteaptă în stații deoarece mersul nu a putut fi pregătit din timp și trenurile s-au introdus hei-rup peste noaptea, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.

“Dacă tot a întrebat un ilustru subaltern al lui Grindeanu ce se putea face „cu trei luni înainte” de închiderea DN7, venim noi cu niște răspunsuri. Ele pot fi de folos și pe viitor fiindcă asta e doar prima închidere/restricție a DN7 dintr-un șir lung pe următorii 7-10 ani cât se va lucra efectiv la autostradă”, arată Asociația care  trece în revistă opt puncte pe care, dacă ministrul Transporturilor le-ar fi implementat, atunci închiderea Văii Oltului pentru șoferi nu ar fi așa de dramatică.

Mai jos, cele 8 soluții:

1. Cu încrucișări mai bune cu trenurile din sens opus s-ar fi câștigat 15 minute la garniturile Regio.

2. Puse trenuri Regio-Expres la ora de navetă (de exemplu intrare și ieșire din schimbul 2 la ora 15:00 în Sibiu). În 1995, acceleratele făceau Lotru-Sibiu într-o oră și 20 min, comparabil cu transportul rutier de azi!

3. Reparat calea ferată și eliminat cele 4 zone cu restricții de viteză unde se pierd 15-20 de minute față de 1995 (din BAR: km 332, 363-366, 379-80, 386-87). Intervențiile se puteau face în regie proprie cu bani relativ puțini. Dar ce ministru se gândește să bage bani în feroviar?

4. Repararea liniilor abătute și a centralizărilor ca să fie posibile încrucișări în mai multe stații.

5. Analiza traficului cadențat. Se putea ajunge la un tren pe oră pe sens. Lipsește materialul rulant dar putea fi pregătită din timp o colaborare cu operatorii privați. De exemplu, câteva automotoare au devenit disponibile prin închiderea liniei diesel Cluj-Oradea care acum se modernizează.

6. Dacă Grindeanu se trezea cu mai mult de 3 luni înainte, ca un mare manager ce se pretinde, se putea asigura că nu sunt restricții de tonaj și puteau introduce trenuri ROLA pentru vehiculele rutiere (mai mici, mai mari) pe calea ferată.

7. Putea de asemenea să deblocheze electrificarea liniilor Râmnicu Vâlcea-Podu Olt (Regionala Craiova) și Podu Olt-Sibiu (Regionala Brașov), ambele licitații de studii de fezabilitate fiind blocate.

8. Legarea comunei Boița la calea ferată cu un pod pietonal provizoriu și înființarea unui punct de oprire la 300 de metri distanță de localitate.

“Pe scurt, zona Lotru-Sibiu putea deveni un exemplu de serviciu feroviar de persoane decent, cadențat, în condiții civilizate și cu timpi comparabili cu rutierul măcar la trenurile Regio-Expres. În loc de asta, improvizația „pe picior” a ministrului va alunga și mai mulți călători de pe șină. Transportul civilizat nu poate fi pregătit de azi pe mâine, ca o ordonanță de urgență”, mai arată Asociația.

Foto: Extrase din Mersul Trenurilor 1995, timpii acceleratului 232 cu oprire la Câineni (după 56 minute) și Lotru (după 1h 19min). Cam atât ar putea, constructiv, linia.

Un comentariu

  1. Azi, 17 iulie, trenul IR 1922 a avut o intarziere de 240 minute la sosirea in Bucuresti. Plecarea avionului spre Alicante intarzie 120 minute. Practic, incompetenta lui Grindeanu mi-a rapit 6 ore din cele 24. De ce nu pleaca in treaba lui acest neavenit?

Scrie un comentariu