ARF dă rame electrice noi către Interregional Călători pentru 4 trasee din care 3 trec prin Cluj
Economie by Actual de Cluj - dec. 14, 2024 0 181

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a împărțit ieri ramele electrice cumpărate de la Alstom, dintre care doar una a ajuns până acum să circule efectiv, bătălia a fost între doi operatori – CFR Călători și Interregional Călători, cea din urmă câștigă la o diferență de 0,01 bani/tren/km; trei dintre cele patru trasee vizează Clujul.
E vorba de procedura de achiziție ”Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”- CSP-L2. Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocată pentru tranzacționare, Comisia de analiză si evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, către Interregional Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei.
Totodată, ARF a acceptat, cu statut de rezervă, oferta societății CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 lei.
Pentru pachetul CSP-L2 vor fi alocate 13 rame electrice (12+1 rezervă), materialul rulant nou achiziționat de către ARF prin fonduri europene nerambursabile, ce vor fi folosite pentru transport feroviar public de călători, distribuite pe cele patru rute ale pachetului. Anual, aceste rame vor efectua 14.600 de rute dus-întors, cu un total de peste patru milioane de kilometri pentru fiecare tren.
”Serviciile din acest al doilea contract vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-vestul și centrul țării, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile București, Cluj-Napoca, Brașov, Arad, Timișoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și Deva”, arată ARF.
Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni, și vizează patru rute de serviciu public, respectiv București Nord – Brașov – Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord.
Mai jos rutele: