Închide

Alternativa bicicletei în pandemie. Ce oraș european ne dă un bun exemplu

ActualitateEconomie by Actual de Cluj - apr. 03, 2021 1 339

Investițiile în infrastructură pentru ciclism pot încuraja naveta cu bicicleta, reducând astfel poluarea în marile orașe, relatează economedia.ro, potrivit unui nou studiu prezentat de nytimes.com. Una dintre cele mai mari creșteri s-a înregistrat în Paris, un oraș în care zeci de km de piste au fost adăugate în infrastructura orașului doar în ultimele luni. Capitala Franței este unul dintre orașele unde au apărut piste temporare, extinse în timpul pandemiei.

Adăugând piste de biciclete pe marile străzi, crește numărul de cicliști din întregul oraș, arată un studiu publicat de Proceedings of the National Academy of Sciences. Studiul arată că orașele unde s-a creat infrastructura necesară pentru biciclete, mersul cu bicicleta a crescut cu până la 48% față de orașele unde nu s-au adăugat facilități noi pentru ciclism. “Sunt primele dovezi pe care le avem în încercarea de a lega infrastructura de ciclism – aceste piste tip pup-up care s-au construit – de nivelul de mers cu bicicleta în perioada pandemiei”, a spus Ralph Buehler, de la Școala de Afaceri Internaționale și Publice de la Virginia Tech, implicat în studiu.

Orașele foarte aglomerate, unde transportul public era deja popular, au înregistrat cele mai mari creșteri. Creșterile au fost mai modeste în orașele cu densitate mică, cu mai multe mașini pe cap de locuitor și care înregistrează viteze mari în trafic. Una dintre cele mai mari creșteri s-a înregistrat în Paris, oraș care a implementat un program dedicat pistelor de cilcisl și cel mai mare program de piste tip pop-up. Parisul nu era cunoscut ca un oraș foarte prietenos cu cicliștii, dar actualul primar a schimbat politica. În jur de 50 km de piste au fost adăugate în infrastructura orașului doar în ultimele luni, notează francetoday.com.

Anne Hidalgo, primar din 2014, și-a propus să transforme orașul într-o capitală a ciclismului, cu investiții de peste 150 de milioane de euro. Șase din zece utilizatori ai pistelor temporare sunt nou veniți în “echipa” cicliștilor din Paris, potrivit road.cc. Aceste piste au apărut inițial ca răspuns la greva din trasportul public iarna trecută, și s-au extins în timpul pandemiei, arată economedia.ro.

Sursa Foto PMUD Cluj-Napoca

Un comentariu

  1. Societatile europene au constientizat incetul cu incetul marele dezastru al eroarii secolului XX, a filosofiei de urbanism centrata pe automobil, incat deja din anii 80 au inceput sa ia masuri politice pentru a redresa problema generata, (sanatate, economie, handicapul mobilitatii etc), pentru Romania inca pare o noutate, ceva pentru lumea a 3‘a, o politica, ce sa descurajeze automobilul, aceasta accentuata de schimbarile decizilor care in ultimele decenii au incurajat exponential utilizarea si achizitionarea de autovehicule. ( ex eliminarea taxei de poluare, care oricum reprezenta o gluma), pe de alta parte, incurajarea este si datorata inactiitatii din spatiul sanctiunilor, adica din toleranta ilegalitatii, precum in Cluj, unde exista circa 40.000 locuri de parcare, si in jur de 300.000 de autovehicule prezente, iar aceasta realitate accentuata de faptul ca majoritatea parcarilor cu plata in subsoluri au locuri libere. In felul in care se misca Clujul/Romania, s-ar putea vorbi doar despre o minune precum un colaps total al combustibilului, care sa ne scoata din acest iad.

Scrie un comentariu