Închide

Al patrulea contract reziliat în proiectul Autostrăzii Transilvania: porțiunea Mihăiești – Nădășelu

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - iul. 29, 2017 0 1220

Ministerul Transporturilor ar fi decis să rezilize contractul pentru sectorul 3A2, Nădășelu – Mihăiești, al Autostrăzii Transilvania, având în vedere că din octombrie, anul trecut, și până în prezent, constructorul, CM SpA – S.C. VIAPONTE ROM , nu a lucrat nimic. Europarlamentarul clujean, Daniel Buda, îl învinovățește de situație pe actualul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, și i-a solicitat acestuia să demisioneze.

Este al patrulea contract de lucrări, în cadrul Autostrăzii Transilvania, pe care Ministerul Transporturilor în reziliază, în ultimii patru ani. În 2013, sub Guvernul Ponta a reziliat contractul cu compania americană Bechtel, care viza întregul traseu al autostrăzii. Lucrările, la acel moment, avansaseră destul de mult pe porțiunea Suplacu de Barcău – Borș (cu o lungime de aproximativ 60 km). După plecarea Bechtel, șantierul a rămas blocat timp de doi ani. În 2015, ministerul semna, pentru această porțiune, cu firmele Corsan & Consinit, însă, în 2016 și acest contract a fost anulat. Explicația Ministerului Transporturilor: firma a primit prea mulți bani și a lucrat mai nimic.  Un alt treilea contract din cadrul proiectului acestei Autostrăzi viza tronsonul Târgu Mureș – Ungheni. Ministerul renunța la serviciile Lemacons & Vega & Arcada, anul trecut, în martie.

Sectorul 3A2, Nădășelu-Mihăiești (km 8+700 – km 25+500) a fost câștigat la licitație de Asocierea ICM SpA – S.C. VIAPONTE ROM SRL. Valoarea lucrarilor din contract se ridica la 446.127.400, 01 RON, fără TVA. Firmele aveau obligația să finalizeze lucrările în 18 luni, începând din 7 octombrie 2017. Ministrul Răzvan Cucu nu a oferit încă o explicația oficială, privind anularea acestui contract. Europarlamentarul clujean, Daniel Buda, susține că  Răzvan Cuc ar fi principalul responsabil al blocajului dezvoltării infrastructurii de transport din România. „Recenta reziliere a contractului pentru porţiunea Mihăieşti-Nădăşelu din Autostrada Transilvania în valoare de peste 446 milioane de lei este, în mod evident, o acţiune care oglindeşte incapacitatea administrativă a actualului Guvern, un Guvern fără viziune, preocupat doar de măsuri populiste, lăsând investiţiile actuale în paragină şi fără a iniţia altele noi. În timp ce în alte state din Uniunea Europeană se inaugurează anual sute de km de autostradă, în România autorităţile naţionale se întrec în a rezilia contractele de construcție pentru autostrăzi, așa cum s-a întâmplat și în cazul tronsonului Mihăieşti- Nădăşelu a cărui documentație s-a realizat în baza hărților de pe vremea Uniunii Sovietice. Probabil, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc este hotărât ca până la sfârşitul mandatului să își respecte promisiunea făcută în luna ianuarie, în cadrul audierilor din Parlament când a declarat faptul că: Nu promit niciun kilometru de autostradă!  Îi solicit premierului Mihai Tudose să îl demită de îndată pe ministrul cu cele mai slabe performanțe din istoria postdecembristă”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.

Articole similare