Închide

16 locomotive noi pentru CFR Călători, circulă și pe 2 rute din Cluj : Guvernul reaprobă indicatorii tehnico-economici/Alstom a depus singura ofertă la contractul PNRR

Economie by Actual de Cluj - nov. 20, 2023 0 94

Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru contractul prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive electrice noi. Este un contract lansat în licitație în octombrie 2022, finanțat prin PNRR și cu o singură ofertă depusă, cea a producătorului Alstom. Dacă va fi declarată conformă, ARF poate semna contractul, termenul din calendarul PNRR fiind 31 decembrie 2023, arată .

În Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, Ministerul Transporturilor arată că, față de valoarea inițială a costului de 438 milioane lei, contractul prevede posibilitatea unei perioade mentenanță de 40 de ani, dublă față de cea inițailă, de 20 de ani : ,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară a demarat proiectul „Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători”, prin publicarea anunțului de participare având nr. CN1048061/09.10.2022, numărul sub care a fost publicat la JOUE: 2022/S 197-558599, criteriul de atribuire utilizat fiind cost-calitate, iar factorul „costul pe durata de viață al produsului” (Life Cycle Cost-LLC) a avut cea mai mare prepondere, respectiv 70% din punctajul total acordat ofertei. Valoarea estimata a achiziției, în conformitate cu anunțul de participare nr. CN1048061/09.10.2022, a fost stabilită ca fiind în intervalul 702.453.762,18 lei și 1.036.568.887,80 lei , adică:

  • valoare achiziție 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, la care se adaugă contravaloarea mentenanței pentru 20 ani, plus opțiunea de a suplimenta serviciile de mentenanță cu încă 20 ani.

Introducerea locomotivelor electrice LE, ce fac obiectul acestei achiziții publice, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:

  • Dej – Brașov – București – Constanța;
  • Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
  • Timișoara – Cluj – Iași;
  • Iași/Suceava – București – Constanța;

Nici un comentariu

Scrie un comentariu