Cum ar putea fi îmbunătățită linia de transport în comun care leagă una dintre cele mai aglomerate străzi din Cluj-Napoca de centrul orașului, și care merge până într-o zonă imobiliară cu mii de locuitor (studiu)
Administrație by Actual de Cluj - sept. 24, 2025 0 1408
Linia de transport în comun care leagă probabil cea mai aglomerată stradă din Cluj-Napoca de centrul orașului, și care merge până într-o zonă imobiliară cu mii de locuitori, ar putea fi îmbunătățită în două moduri, arată un studiu publicat ieri a trei specialiști în mobilitate urbană.
E vorba de linia 19, cea care leagă piața Mihai Viteazu de strada Mehedinți – probabil cea mai aglomerată din oraș, aflată în cartierul Mănăștur – și unde capătul traseului e strada Edgar Quinet, cu mii de locuitori și unde linia 19 e singura conexiune a zonei cu orașul.
Mai precis, conform studiului, actuala formă a traseului 19 ”prezintă disfunctionalități” prin faptul că obligă călătorii care merg din centru spre strada Mehedinți la un ocol semnificativ pe strada Edgar Quinet, dar și pe aceștia din urmă la un ocol spre centru pe strada Mehedinți.
Soluțiile propuse de studiu – reorganizarea prin separarea în două trasee. Mai exact, o linie 19 ce deservește direct strada Edgar Quinet, fără ocolul pe Mehedinți, și o a doua, 19B, ce ar deservi strada Mehedinți în buclă, fără a mai străbate parcursul de pe Edgar Quinet. De asemenea, se propune inversarea sensului în care este parcursă strada Mehedinți de traseul 19B. ”Parcurgerea în sens invers acelor de ceasornic va facilita o legătură mai directă între zona centrală și strada Izlazului”, arată autorii studiului.
Totodată, consideră autorii studiului – Tudor Măcicășan, Darius Moldovan și Andrei Pintea – comasarea acestor două trasee cu actualele 32 și 20 ar facilita legăturile cu toate traseele de transport pe axa est-vest pentru zona Borhanci, ”oferind un serviciu cadențat consistent care străbate întreg centrul”.
Soluția implică mutarea a două stații de transport în comun de pe strada câmpulu – Bâlea Est și Vest – înainte de intersecția cu strada Mehedinți și nu după aceasta, așa cum e în prezent.
Linia 19 a fost înființată în urmă cu mai bine de zece ani și modificată în 2016 cu prelungirea traseului către marginea orașului, căci locuitorii de pe strada Mehedinți – aproximativ zece mii – și cei de pe Edgar Quinet – alte câteva mii – nu aveau nici un traseu de transport public în zonă.

