FOTO Ce aduce nou proiectul „oraș în oraș”, de pe Dealul Borzaș din Someșeni, sub umbrela The Trump Organization: Hotel de lux cu 30 de etaje, teren de golf și gondole, dar și acces direct în Aeroportul Cluj
ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - dec. 04, 2025 0 856
Proiectul imobiliar planificat pe Dealul Borzaș, în Someșeni – pe care inițial omul de afaceri clujean Ștefan Berciu l-a demarat într-un parteneriat (eșuat) cu fosta ministră Elena Udrea – este relansat cu o serie de noutăți, în contextul în care în afacere a fost cooptat tocmai Eric Trump – fiul președintelui american Donald Trump – prin intermediul The Trump Organization. Conform surselor Actual de Cluj, modificările aduse proiectului inițial au fost deja aprobate de Primăria Cluj Napoca, astfel beneficiarii au avut o primă prezentare la Cannes, în cadrul unui eveniment internațional dedicat industriei hoteliere.
Prezentarea proiectului s-a făcut sub titulatura „Trump Internațional Cluj Napoca”, prezentând informații importante despre cum e proiectat să arate noul cartier al Clujului, un conceput de dezvoltare de tipul ”oraș în oraș” datorită dimensiunii, facilităților urbane, serviciilor și mai ales a clădirii principale: un hotel de lux tip turn, cu 30 de etaje.

Amplasamentul pe care se desfășoară proiectul (Dealul Borzaș din Someșeni) e prezentat ca având o distanță de „cinci minute cu mașina de Aeroportul Internațional Avram Iancu”, în proximitatea imediată față de intrarea estică a orașului, în proiect fiind inclus un acces direct la terminalul din Aeroportul clujean. De asemenea, față de centrul Clujului (Piața Unirii) distanța e estimată la 15-20 de minute de mers cu mașina, în condiții normale de trafic, „cu rute arteriale directe și coridoare de legătură cu aeroportul, care asigură durate de călătorie previzibile”.

Proiectul prevede o evidențiere a cadrului natural al zonei, în care străzile se vor curba odată cu peisajul, pentru a păstra priveliștile și a atrage lumina. „Coridoarele verzi, grădinile pluviale și suprafețele permeabile sunt integrate ca amenajări vizibile”, se precizează în prezentare.
Zona rezidențială ar urma să se întindă pe aproximativ 200 de Hectare, fiind prevăzut un număr de 1850 de apartamente. Zona comercială e prevăzută pe o suprafață de circa 700.000 mp (suprfață totală construită de 65.000 mp). Zona Tower se va desfășura pe circa 980.000 mp, fiind inclus un hotel cu 30 de etaje (150 de camere), dar și blocuri cu 450 de apartamente. Este prevăzut de asemenea un teren de golf cu 18 găuri, care poate fi folosit atât pentru competiții profesionale cât și recreațional. Pe o suprafață de 35.000 mp sunt preconizate spații pentru școală/grădiniță.

Dezvoltatorii arată că proiectul se concentrează în jurul a patru piloni complementari: „SMART Prestige” (nivel ridicat de confort și design inteligent/sisteme de filtrare a apei și alte aparate inteligente), „SMART LIVING” (utilizarea tehnologiei pentru a crește confortul, eficiența și calitatea vieții acasă), „SEAMLESS Mobility” (e prevăzut un sistem de gondole care să asigure într-un mod eficient conexiunea cu celelalte mijloace de transport public) și Work&Innovation (cadru adecvat pentru munca la distanță/fără constrângerile unui birou fizic/spații de lucru care să inspire creativitate și să motiveze).

Proiectul include de asemenea parcuri, o promenadă, un amfiteatru în aer liber, spații comerciale, dar și un complex educațional care va integra un campus universitar, dar și învățământul primar și secundar, cu spații dedicate, laboratoare, săli de ară, bibliotecă media și săli de sport multifuncționale, combinate cu un centru de programe de nivel universitar pentru cursuri pregătitoare, certificări lingvistice, mentorat, târguri științifice etc.



Trebuie reamintit că intrarea pe piața din România a brand-ului american TRUMP se realizează prin intermediul companiei clujene SDC Imobiliare. Proiectul realizat la Cluj Napoca este doar o componentă din afacerea pe care The Trump Organization o urmărește în România. Principalul obiectiv anunțat printr-un comunicat oficial vizează de asmenea construirea unui complex rezidențial în Capitală (zona Băneasa), dar și a unui hotel (Trump Tower Bucharest), în zona centrală a Capitalei. „Debutul oficial al brandului Trump în România reconfirmă angajamentul The Trump Organization față de strategia globală de extindere a portofoliului său de proiecte rezidențiale, hoteliere și de golf de lux, în concordanță cu direcția sa internațională de creștere”, s-a transmis în comunicatul oficial.
Citește și
