Închide

Ce spune Inspectoratul Școlar din Cluj despre incidentul de la colegiul Coșbuc: copilul era în terapie iar învățătoarea nu fusese informată, s-a ajuns la Protecția Copilului

ActualitateEducaţie by Actual de Cluj - nov. 26, 2025 0 135

                                                                                                                Incidentul de la colegiul ”George Coșbuc”, unde un copil de doar nouă ani a lovit un altul și mai mulți adulți și a fost dus din școală cu ambulanța ar fi pornit de la o autoîmpiedicare, copilul era în terapie iar învățătoarea nu fusese informată, s-a ajuns la Protecția Copilului.

”Conducerea unității a informat I.Ș.J. Cluj, potrivit procedurii de comunicare a incidentelor în regim de urgență, faptul că pe durata pauzei de la ora 10:50 la ora 11:10, în curtea școlii, un elev din clasa III-a s-a impiedicat singur și a dat vina pe un alt coleg aflat în apropiere”, a explicat Inspectoratul Școlar Județean în urmă cu puține momente. Iată cum e descris incidentul:

Elevul care s-a împiedicat a devenit brusc extrem de agresiv, atât fizic, cât și verbal cu doamna învățătoare, cu doamna director adjunct, neputând fi stăpânit de niciun adult aflat în curtea școlii.
Conducerea unității a informat părinții asupra celor întâmplate și a apelat Serviciul 112.
Mama copilulul a sosit imediat la școală și a fost lovită și ea, de față cu cei prezenți, de asemenea și personalul medical de pe ambulanță a fost bruscat de elev. Politiștii au reusit să îl liniștească, fiind ulterios dus la spital pentru investigații suplimentare.
Din discuțiile ulterioare cu mama copilului, a reieșit că familia îi oferă servicii specializate de terapie, pe care, până în prezent nu le-au adus la cunoștința unității de învățământ preuniversitar.

Conducerea școlii a dispus consilierea elevilor clasei de către consilierul școlar al unității, monitorizarea atentă a clasei de către învățătoare, precum și intensificarea activităților educative pe linia prevenirii violentei în mediul școlar.
De asemenea, activitatea didactică a învățătoarei la această clasă se va desfășura în prezența psihologului școlar, respectiv a cadrului didactic de sprijin.
”Părinţii sunt parteneri în educaţie pentru că deţin informaţii relevante despre copiii lor”, mai precizează IȘJ Cluj. ”Relaţia de parteneriat între părinţi şi unitatea de învățământ presupune nu doar informarea părinţilor cu privire la programul activităților în care sunt implicaţi propriii lor copii, ci și responsabilitatea părinţilor, care trebuie să informeze școala despre factorii de risc, care ar trebui evitaţi în colectivitate, pentru integrarea copiilor cu afecţiuni de natură emoţională ori de altă natură, care ar putea afecta siguranța copiilor în mediul școlar”.
Potrivit procedurilor instituționale, conducerea școlii a anunțat în scris și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj, în vederea evaluării situației.

Citește și:

https://actualdecluj.ro/copil-de-9-ani-din-cluj-dus-la-spital-ieri-dupa-ce-a-devenit-atat-de-agresiv-la-scoala-incat-a-luat-la-bataie-nu-doar-un-coleg-dar-si-mai-multe-cadre-didactice/

Nici un comentariu

Scrie un comentariu