Închide

Amendament pentru ca firmele plătite de Primăria Cluj să fie obligate să dea prioritate sesizărilor venite de la clujeni și să le soluționeze în maxim 3 zile

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - dec. 04, 2025 0 28

eroilor spalat periat strazi cluj-napoca

În ședința Consiliului Local de astăzi, 4 decembrie, aleșii au dezbătut modul în care firmele de salubrizare vor gestiona, pe noile contracte de salubrizare stradală, reclamațiile depuse de clujeni. Aceasta, după ce un indicator de performanță formulat în documentația de licitație semnată de Serviciul de Ecologie Urbană, vag — „în cel mai scurt timp” a stârnit nemulțumiri și s-au cerut îmbunătățiri.

Consiliera locală USR, Mihaela Nia, a cerut introducerea unor termene precise pentru soluționarea sesizărilor legate de salubrizare. Ea a propus intervale clare, de 24 sau 48 de ore pentru intervențiile obișnuite și 72 de ore pentru situațiile speciale, precum și posibilitatea unei rezolvări parțiale acolo unde problema poate fi abordată pe etape.

Viceprimarul Dan Tarcea a respins propunerea unei rezolvării parțiale, afirmând că operatorii trebuie să finalizeze integral problemele semnalate. „Indicatorul trebuie să fie clar: rezolvarea integrală a problemei. Companiile nu pot ține echipe dedicate doar reclamațiilor. Termenele scurte — 24, 48 și 72 de ore — sunt deja rezultatul experienței din teren”, a declarat acesta.

City managerul orașului, Gheorghe Șurubaru a explicat că, în practică, sesizările primite prin MyCluj sau alte canale sunt trimise firmelor cu termen de 24 de ore, iar cazurile nerezolvate sunt redirecționate către Poliția Locală pentru sancțiuni. „Susțin amendamentul”, a adăugat el.

Primarul Emil Boc i-a scuzat pe reprezentații Serviciului de Ecologie Urbană, cei care au aprobat documentațiile și și-au asumat cu semnătură ca firmele angajate să salubrizeze străzile din Cluj-Napoca să răspundă „în cel mai scurt timp” sesizărilor clujenilor, arătând că este, de fapt, aceasta ar fi poziția consultanților Primăriei care ar redacta aceste documentațiile tehnice. „Consultanții ăștia șmecheri, plătiți cu o grămadă de bani, trebuie să scrie clar și în interesul public. Termenele trebuie să fie explicite, nu formule vagi de tipul «în cel mai scurt timp». Operatorii vin la licitație pentru bani, nu pentru calitate, de aceea răspunderea față de cetățean trebuie să fie fermă și previzibilă”, a spus edilul. Documentații de pe ordinea de zi ale Primăriei sunt semnate de oameni din Primărie de la Serviciul de Ecologie Urbană.

Primarul a mai adăugat că în cadrul ședinței că exigențele privind termenele și calitatea intervențiilor să fie extinse în toate documentele aferente serviciilor publice ale municipiului.

Amendamentul propus de consiliera USR a fost adoptat.

Consilierii locali au discutat la ședința din 4 decembrie un proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind fundamentarea modalității de gestiune a serviciului public de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Cluj-Napoca, sector 1 și a documentației de atribuire.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu