Închide

Vor să picheteze primăria pentru Asfalt și pentru preluarea străzilor private

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 14, 2015 1 470

Peste 1300 de clujeni au semnat petiția: ”Domnule Primar, Noi vrem asfalt !!!”. În urma acesteia executivul primăriei a promis că va inființa un ”serviciu specializat dedicat preluării terenurilor proprietate privată cu destinația de drum…” și că ” au fost începute demersurile pentru ca viitoarea organigramă a institutiei să cuprindă un astfel de serviciu”, arată semnatarii petiției. Mai precis un grup de inițitivă al locuitorilor de pe arterele Marin Preda, W.A. Mozart, E. Quinet, Mircea Zaciu, G.V. Bibescu, Nicolae Drăganu, S. Celibidache , W. Goethe, Odobești, N. Steinhardt, Nicolae Cajal care sunt deciși să picheteze ședințele de Consiliu Local pentru a convinge primăria să preia în domeniul publci cele 400 de străzi private din Cluj-Napoca.

„Astăzi, joi 14 octombrie orele 15 va avea loc sedința Consiliului Local in care la pct.4 pe ordinea de zi se propune spre dezbatere și aprobare Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Primariei municipiului Cluj-Napoca. Constatăm că nicio vorbire nu se face despre Serviciul dedicat preluării străzilor , promis!!!! Primăria Municipiului Cluj Napoca cu promisiunile, noi cu NOROI, PRAF, GROPI etc. Au semnat petiția până acum 1336 de concetățeni cu locuințe pe ulutele Clujului!!!!! Mulțumim, împreună suntem mai puternici!”, se arată pe pagina de Facebook Ulița ta, pagină care se dorește a fi un mod de reacție la neputința, nepăsarea și disprețul cu care clujenii sunt tratați chiar de către cei care ar trebui să-i reprezinte și să muncească pentru ei, Primăria și Consiliul Local.

Ce cer oamenii prin petiția ASFALT

<<Vă solicităm să luați grabnic următoarele măsuri în vederea schimbării situației de fapt, măsuri pe care le considerăm urgente pentru preluarea acestor străzi în patrimoniul Municipiului Cluj-Napoca:
1. SĂ PROPUNEȚI CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI CLUJ- NAPOCA ANULAREA HCL 62 DIN 2010.
Această hotărâre nu poate retroactiva atât timp cât până la data adoptării sale Primăria, prin funcționarii săi si / sau împreună cu Consiliul Local au fost de acord cu PUZ-uri, PUD-uri , autorizații de construire și recepții pe străzi mai înguste de 9 metri fără ca cineva anterior să fi avertizat cetățenii cu privire la ce va urma. Impedimentul legat de lățimea străzilor poate fi soluționat prin practicarea unui sistem de sensuri unice de la si către străzile principale. Precizăm că în multe situații, pe aceste străzi ați aprobat construirea unor imobile nefiresc de mari pentru unele zone, de 2,3,4,5,6 su chiar și 9 etaje cu un număr impresionant de apartamente. Atunci aceste străzi nu erau prea înguste?;
2. SĂ ÎNFIINȚAȚI UN SERVICIU SPECIALIZAT LA NIVELUL PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI CLUJ NAPOCA, DEDICAT PRELUĂRII STRĂZILOR IN PATRIMONIUL PRIMARIEI CLUJ-NAPOCA.
Modalitatea de preluare a străzilor poate fi conform legii donația sau exproprierea la un preț mai mult decât simbolic. Sunt convins că fiecare stradă poate fi adjudecată de către municipalitate la simbolicul preț de numai 1 leu.
Considerăm că Primăria trebuie să aibă un comportament proactiv privind preluarea străzilor. Actualmente predarea unei străzi în patrimoniul Municipiului este un adevărat calvar pentru cei care sunt proprietari actuali ai acelstora. În plus, nu puține sunt situațiile în care străzile nu sunt în proprietatea cuiva fiind nealocate vreunei persoane . Dacă la toate acestea adăugăm atitudinea ostilă a functionarilor din Primărie și nepăsarea complice a Consiliului Local rețeta eșecului este garantată. Noi nu concepem un oraș modern, așa -zis de 5 stele, în regim de ulițe private, fără viziune, murdar și dezagrabil pentru cei care îl locuiesc dar și pentru vizitatori;
3. PENTRU INTERVALUL 2014-2020 DORIM ȘI VĂ SOLICITĂM CA MUNICIPALITATEA SĂ ATRAGĂ BANII EUROPENI CARE POT FI ABSORBIȚI PRIN PROIECTE DE INFRASTRUCTURĂ URBANĂ.
Subliniem că pentru perioada 2007-2013 prin Programul Operațional Regional exista posibilitatea ca străzile să fie reabilitate integral cu o alocare financiară de 85% din bugetul UE și 15% cofinanțare din partea minicipalității(a se vedea POR 2014- Axa prioritară 4: Dezvoltare urbană durabilă). Numai că, Domnule Primar, pentru a putea acesa banii de la UE e nevoie ca Municipiul Cluj Napoca să dovedească că este proprietarul străzilor. IATĂ DE CE PRELUAREA STRĂZILOR ESTE MAI MULT DECÂT URGENTĂ.
Un calcul matematic simplu dar edificator, prin raportare la numărul de străzi, ne arată că prin aplicarea procentelor de 15% și 85% la acest număr constatăm că este posibil ca prin alocarea unei cofinanțări echivalente pentru 60 de străzi( 400*15%) se pot reabilita cele aproximativ 400 existenta le nivelul Municipiului Cluj Napoca. Sperăm Domnule Primar ca nu cumva să ajungeți să guvernați un oraș cu mai multe ulițe decât străzi;
4. SĂ REDUCEȚI IMPOZITELE ȘI TAXELE LOCALE PENTRU LOCUITORII STRĂZILOR CU STATUT DE ULIȚE ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE NOI PE CHELTUIALA NOASTRĂ NE ÎNTREȚINEM DIN RESURSE PROPRII STRĂZILE.
Solicităm această măsură să fie cu caracter provizoriu, până la preluarea acestora în patrimoniul municipalității. În multe situații noi ne-am realizat aducțiunea de apă și de canalizare de asemeni din resursele proprii fără ajutorul municipalității iar plata unor impozite identice cu ale celor care locuiesc pe străzi amenajate de către municipalitate este cel puțin nefirească dacă nu chiar aberantă;
Stimate Domnule Primar Emil Boc, și noi suntem fiii Clujului, ai orașului pe care îl conduceți. O parte dintre noi suntem născuți în Cluj-Napoca alții precum dumneavoastră am ales să trăim și să muncim într-un oraș pe care l-am privit cu admirație. Este dreptul nostru, al tuturor de a duce o viață decentă în capitala Transilvaniei. Vă cerem numai să vă pese de noi, să vă pese de Cluj!
Nu vrem să amenințăm dar ne gândim serios să cerem anularea în instantă a HCL 62 din 2010 și să pichetăm ședințele Consiliului Local al Municipiului Cluj Napoca până la rezolvarea doleantelor noastre!
Vă îndemnăm să nu uitați că strada este cartea de vizită principală a unui edil cît și a localității în sine!

 

 

 

Un comentariu

Lasa un raspuns pentru adi