Închide

Viaţa în „smart city”: a început şcoala, oraşul s-a blocat în trafic

ActualitateTop News by Kristina Reştea - ian. 14, 2019 2 3344

 

Elevii au revenit azi la şcoală, după vacanţa de iarnă. Momentul e marcat în Cluj-Napoca: traficul a fost îngreunat în mai tot oraşul, s-au plâns clujenii de la volane. În timp ce discursurile administraţiei locale vorbesc despre „smart city”, planuri şi strategii de mobilitate sau încurajarea mersului cu transportul în comun, realitatea din oraş arată în continuare că, în momente de vârf, Clujul se blochează.

Începând de dimineaţă, clujenii din trafic şi-au avertizat colegii de drumuri pe grupul Info Trafic Cluj. „A început școala! Spor la stat, Câmpului 8:20”, scria Cătălin Vădan. „Giratoriul de la Kaufland, Mănăştur. Blocat tot”, menţionează Alexandra Fântânariu. „Evitați str. Clinicilor”, recomandă Alex Kira. Sau, mai pe scurt: „Evitaţi Clujul”, sintetizează, de la volan, Rareş Gal.

„Venind din Floreşti, din Mănăştur am stat numai în coloană. Am făcut 50 de minute de la Nodul N în centru, pe Clinicilor. A fost dezastru!”, spune un alt locuitor al oraşului, cu loc de muncă în oraş.

Câteva imagini din trafic, luni, 14 ianuarie, postate de utilizatorii Info Trafic:

 

Foto: Rares Gal

 

Foto: Alexandra Fantanariu, sens giratoriu Kaufland Mănăştur

 

Foto: Alex Kira, str Clinicilor

 

 

Foto: Bogdan Făgădar, Calea Turzii

 

Foto: Cătălin Vădan

 

Dacă aţi reuşit să evitaţi momentul „de vârf” al dimineţii şi aţi putut să amânaţi ieşirea în oraş, s-ar putea să fi avut o experienţă ceva mai uşoară.

 

Ce promite primăria pentru trafic în 2019

2019 va fi anul continuării studiilor și etapei incipiente pentru marile proiecte care au ca scop îmbunătățirea condițiilor de trafic din oraș și asigurarea unei mobilități normale în Cluj-Napoca și în zona Metropolitană, susţin reprezentanţii primăriei. Potrivit primarului Emil Boc, continuă pregătirea documentațiilor pentru centura Metropolitană, se vor face pași pentru proiectul trenului metropolitan și a metroului şi continuă marile proiecte ale pasajelor sub și suprane din Mărăști și de la Tăietura Turcului – se așteaptă studiile de fezabilitate, după etapa de evaluare a impactului asupra mediului. Tot în ceea ce privește traficul, Boc a spus că va propune Consiliului Local să își asume o hotărâre prin care să limiteze autorizarea marilor proiecte urbanistice în Borhanci sau Bună Ziua, până când se vor autoriza proiectele de lărgire a arterelor principale care deservesc aceste cartiere.  Se vor accepta doar  proiecte cu până la 20 de locuințe în respectivele zone.

Mai multe aici:

2019, anul marilor vechi proiecte la Primărie și primul în care primarul spune că le cere oamenilor săi să facă un salt în privința calității serviciilor

 

De asemenea, de anul trecut prin oraş circulă autobuzele şcolare. Un proiect pilot de transport al elevilor la două școli din centrului orașului s-a derulat în perioada septembrie-octombrie în Cluj-Napoca. Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a operat câteva linii speciale pentru elevi din toate cartierele orașului și a introdus autobuze care să ducă elevii la liceele Avran Iancu și Bălcescu din centrul Clujului. Propunerea a venit de la clujeni în cadrul procesului de bugetare participativă. După derularea proiectului pilot, primarul Boc a anunțat că administrația dorește să cumpere autobuze speciale pe care să le utilizeze pentru transportul elevilor de la toate școlile din centrul Clujului. Aceasta deoarece, a spus Boc, proiectul pilot și-a atins scopul. O medie de peste 200 de elevi pe zi care au circulat cu autobuzele cu circuit închis a fost raportată după proiectul pilot.

 

Licitație de peste 2 milioane de euro pentru cumpărarea de autobuze școlare destinate transportului elevilor la școlile din centrul Clujului

 

2 comentarii

  1. Toata lumea se plange de traficul din oras, dar cati faceti ceva in legatura cu asta ? Totul incepe prin a renunta la masina personala. Va rog sa stati intr-o zi oriunde v-ati afla in Cluj si sa observati cate masini au un sigur pasager si o sa observati majoritatea autovehiculelor personale circula doar cu soferul.

    Daca un autobus are capatitate de 127 de locuri (https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO/models/citaro-ue/facts/technical-data.html) si oamenii ar alege sa il foloseasca ar elibera 300 de metri de sosea, doar cu un autobuz (3 metri/masina * 100).

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.