Închide

S-a instalat șantierul pe Calea Mănăștur în cadrul proiectului Primăriei prin care se va face o stradă nouă între două cartiere din Cluj, menită să schimbe obiceiurile din traficul curent

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - aug. 11, 2022 1 5580

Strabag va lucra în această vară la modernizarea arterei de intrare în cel mai mare cartier al Clujului, strada Calea Mănăștur. Deja, pe teren, au fost configurate marcajele specifice prin care s-au trasat patru benzi pentru circulația rutieră pe perioada șantierului, însă mult îngustate. Modernizarea acestei străzi face parte din proiectul Primăriei pentru modernizarea zonei Calea Mănăștur-Mărginașă-Moților – Uzinei Electrice care presupune și crearea unei noi legături între cartierele Grigorescu și Mănăștur în prelungirea ultimei dintre arterele amintite. Șantierul are ca termen de finalizare finalul anului 2023.

 

 

„Discutăm de o suprafață de peste 40.000 de metri pătrați pe care se realizează lucrări. Vom avea și piste de biciclete care vor continua și pe viitoarea stradă care va face legătura cu Sala Polivalentă, astfel încât să putem interconecta pistele de biciclete. În acest proiect vrem să avem posibilitatea să facem și benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun din Mănăștur spre zona centrală și mai departe să fie conectate cu restul benzilor dedicate pe care le avem la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Pe lângă Calea Mănăștur, vom moderniza și o parte din strada Mărginașă, unde vom face trei benzi, astfel încât să poată fi făcut virajul stânga, dreapta. De asemenea, în față la Platinia vom amenaja o piațetă și, de asemenea, va fi creată o nouă cale de rulare înspre Sala Polivalentă, cu un pod nou peste Canalul Morii, astfel încât să existe o ruta alternativă și să nu mai fie folosită neapărat strada George Coșbuc și intersecția dintre această stradă și Calea Moților. Au fost făcute exproprieri. 45 de proprietăți – terenuri, construcții și împrejmuiri – dintre care nouă au fost imobile de locuit. O parte dintre case au fost deja demolate, cele aflate vis-à-vis de Platinia, unde este și organizarea de șantier. Acest proces de demolare va continua și în perioada următoare, pe măsură ce vor ajunge lucrările în zonele respective. De asemenea, și două case de pe strada Uzinei Electrice au fost deja demolate și urmează să fie demolate și gardurile care încă mai sunt în picioare”, a declarat Dan Tarcea pentru radiocluj.ro despe șantierul din zona Calea Mănăștur – Unizei Electrice – Mărginașă.

Deja, de la începutul săptămânii, clujenii au început să se plângă de felul în care se derulează traficul rutier, odată cu primele marcaje specifice pe artera Calea Mănăștur.

„Ăsta e doar începutul unui nou calvar”, „Emil Boc a făcut poc Cluju”, „Horoor! Să vedeți din Septembrie jale”, „Pana se termina de raparat Calea Mănăștur, înarmați-vă cu rabdare si tutun”, „Pam pam… Pe acolo, printre mașini, merg eu cu motoreta fluierand”, „Păi tot așa va fi traficul și după ce e gata lucrarea pentru ca va fi DOAR O BANDĂ AUTO PE FIECARE SENS PE CALEA MĂNĂȘTUR , știți, nu? Așa e planul – 1 banda auto + 1 banda BUS / pe fiecare sens !” sunt printre mesajele clujenilor legate de noul șantier de pe Calea Mănăștur. 

Potrivit declarațiilor viceprimarului Dan Tarcea din această vară, lucrările din acest proiect sunt complexe, însă vor rezolva dificultăți de trafic atât în ce privește transportul în comun prin crearea unui scuar pentru autobuze cât și privind circulația între cartierele Grigorescu-Mănăștur – Zorilor sau descongestionarea traficului într-o serie de intersecțiie cheie din oraș – Moților-George Coșbuc, Mărginașă – Calea Mănăștur.

De șantierul de modernizare Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă se ocupă Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj din grupul austriac Strabag– ofertant (leader) care a depus singura ofertă de la licitația Primăriei Cluj de peste 27 de milioane lei și a și câștigat-o. Contractul a fost semnat în 3 decembrie 2021 la valoarea de peste 26,5 milioane lei, făra TVA, cu un termen de realizare de 18 luni din care 3 luni reprezintă partea de proiectare.

Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Ambiția proiectului este și de a schimba obiceiurile de trafic ale șoferilor care coboară din Zorilor în centru, să nu mai tranziteze Piața Lucian Blaga sau strada Coșbuc, au mai transmis oficialii Primăriei.

De asemenea, miza este continuarea traseului de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun care, în prezent, lipsește de pe Calea Moților sau Calea Mănăștur.

Deși s-a pornit de la ideea reducerii benzilor pentru traficul auto pe Calea Mănăștur în favoarea instituirii unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, s-a renunțat la idee în urma dezbaterilor din comisia de urbanism sau din cea de circulație. Prin proiect se va crea o stradă nouă între Uzinei Electrice și Calea Mănăștur, arteră cerută prin PUG și propusă încă din vremea comuniștilor. Proiectul s-a avizat  pentru 4 benzi de trafic auto pe Calea Mănăștur de câte 3 metri, piste de biciclete de 2 metri și trotuare de 2,2 metri, respectiv peste 2,5 metri. Introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun au fost calificate ca o etapă ulterioară a proiectului. De asemenea, se va lărgi intersecția dintre Calea Mănăștur și strada Mărginașă, cu încă o bandă de trafic, se vor semaforiza intersecțiile, se vor monta sisteme de iluminat cu LED sau se vor face plantări de arbori.

 

 

Un comentariu

  1. Cum sunt romanasii nostri! Daca nu se face nu-i bine ca arata urat, ca ca la noi la nimenea, bla, bla, daca se face, iarasi nu-i bine ca nu mai poate circula cetateanu o bucata de vreme. Si la constructii romanul nostru ii specialist precum la fotbal si politica.