Închide

Proiect pilot-propunere pentru un oraș mai curat

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - feb. 03, 2015 1 515

Am putea avea străzi fără murdărie sau praf dacă s-ar lua măsuri ferme de către administrație prn adoptarea unei soluții care funcționează cu succes în orașele civilizate din Europa. Un consilier local a cerut executivului primăriei un proiect pilot pe 20-30 de străzi privind impunerea parcării în anumite intervale orare, în așa fel încât să existe șanse reale ca mașinile de salubrizare să intre real în teren până la bordură și să curățe mizeria de pe străzi.

„Sunt foarte multe străzi, mai ales în centrul orașului, unde mașina de salubritate nu poate intra ca să facă curățenie la borduri. Și avem aceeași mizerie în fiecare zi”, a atras atenția consilierul PNL Dan Tarcea. Așa că el a cerut executivului primăriei să analizeze adoptarea unui program pilot la Cluj-Napoca care să aducă lucrurile în normalitate. „Pentru 20-30 de străzi să fie permisă parcarea în anumite intervale orare. Există un program de acest fel în orașele din Europa care funcționează foarte bine și putem foarte bine să-l introducem și noi la Cluj pentru că ar permite salubrizara eficientă a orașului”, a propus Tarcea.

Curățenie la bordură cu plăcuțe și echipa de ridicat mașini

În 2009, administrația locală a lansat programului de curățenie la bordură pe 22 de artere din oraș – Donath, Fântânele, Alexandru Vlahuţă, Primăverii, Parâng, Mehedinţi, 1 Decembrie 1918, Iuliu Maniu, Observatorului, Horea, Calea Floreşti, Islazului (care revin în sarcina societăţii Rosal – n.red.) şi Unirii,Aurel Vlaicu, C-tin Brâncuşi, Dâmboviţei, Piaţa Cipariu, Calea Dorobanţilor, Nicolae Titulescu, Calea Bucureşti, Fabricii şi 21 Decembrie 1989 (care sunt arondate societăţii Brantner – n.red.). Programul a debutat cu scandal la Cluj pe de o parte pentru că firmele n-au respectat programul, iar pe de alta pentru că mulți clujeni nu și-au mutat mașinile ca să permită curățarea arterelor până la bordură. De atunci, administrația locală și-a îmbunătățit practica: a distribuit fluturași, a montat indicatoare de marcare a intervalului orar în care are loc curățenia la bordură, a venit cu echipajele de ridicat mașini ca să îi convingă pe clujeni să își mute mașinile.

Clujenii n-au unde să-și mute mașinile

Cu toate acestea, încă există nemulțumiri din partea clujenilor. Oamenii se plâng că, deși își mută mașinile, se trezesc cu amenzi de la poliția locală pentru că în oraș sunt locuri de parcare insuficiente și ajungi să-ți muți mașina pe locul alcuiva sau pe trotuar. Apoi cetățenii reclamă că, deși se face curățenie la bordură, aceasta nu este eficientă și praful rămâne în oraș.

Ce spun firmele de salubrizare

În tot orașul există montate indicatoare care marchează programul de curățenie la bordură pe fiecare arteră. Eficiența începe de la respectarea intervalului orar, spune , șeful Rosal Cluj, una dintre societățile care se ocupă de salubrizarea stradală din Cluj-Napoca. „Nu știu dacă o altă măsură ar face lucrurile și mai eficiente. Din perspectiva noastră, dacă s-ar respecta programul de curățenie afișat, atunci noi ne-am face treaba. Noi avem logistica necesară. Dacă de exemplu, pe Calea Florești în intervalul 9-11 n-ar mai fi nicio mașină parcată, noi intrăm pe sector, facem curățenia și terminăm la timp”, a subliniat Hossu.

 

 

 

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare