Închide

Pe cine a desemnat primarul Boc să măsoare decența proiectelor imobiliare dorite în Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 30, 2020 1 1438

O nouă comisie din Primărie- cea de siguranța circulației- a ieșit în spațiul public cu o ședință on-line menită să arate felul în care municipalitatea are grijă de oraș când vine vorba despre noi dezvoltări imobiliare dorite în Cluj-Napoca și traficul generat de acestea.

Primarul Emil Boc a desemnat-o pe șefa de la Serviciul Circulație, Mirela Mărincean, alături de arhitectul șef al orașului, Daniel Pop, ca secunzii săi care au aceeași responsabilitate morală și profesională să se asigure că dezideratele care vizează calitatea vieții pe care mizează Clujul să fie respectate de toți investitorii. Dacă la urbanism se vorbește despre câștigul orașului și al viitorilor locuitori din ansamblurile rezidențiale, la circulație se va vorbi despre a nu se adăuga trafic suplimentar în oraș fără să se aducă ceva la schimb pentru degrevarea circulației. Cel puțin asta a cerut Boc.

După comisia de urbanism care se joacă public mai nou cu ședințe on-line, o altă comisie a început să organizeze ședințe în aceeași manieră. Întâi s-a rodat cu un singur proiect, apoi s-a venit cu o ordine de zi consistentă, în 25 iunie, când s-au discutat mai multe studii de trafic pentru o serie de dezvoltări imobiliare propuse în Cluj-Napoca.

În fața unui punct prin care un beneficiar privat (Doralex) vrea să ridice un ansamblu imobiliar pe strada Traian în centrul orașului urmând să creeze 234 de locuri de parcare, din care 176 de parcări pentru imobilele dorite și încă 58 suplimentar, cu acces public, primarul Boc a concluzionat că este un model de bune practici, mai ales că investitorul propune odată cu studiul de trafic o serie de reorganizări ale circulației pe arterele din zonă (sens unic spre D. Bărceanu și E. Petrovici, desființarea locurilor de parcare pe acea porțiune de pe Traian pentru a face o bandă dedicată de autobuze spre Podul Traian, o inversare de sens pe strada Petrovici cu păstrarea parcărilor, o inversare de sens pe strada Haiducului și sens unic pe Decebal pe segmentul între Petrovici și Haiducului, cu sens de mers spre gară) care vor reduce indicii de trafic din zonă după implementarea proiectului.

Un alt proiect de pe strada Someșului al celor de la Hexagon City a fost criticat la comisia de circulație având în vedere că propune desființarea locurilor publice de parcare de pe două artere din zonă, fără să propună nimic în schimb. Primarul Boc a ținut să traseze modalitatea de lucru și de la comisia de circulație. I-a urat Mirelei Mărincean, șefa Serviciului de Circulație, să aibă curaj, așa cum mai nou are și arhitectul șef și să impună investitorilor măsuri reale de îmbunătățire a circulației arătându-le că, după el, ei sunt cei care au responsabilitatea morală și profesională să se asigure că e respectată calitatea vieții în oraș și că nu se distruge ceea ce deja s-a făcut bun în Cluj-Napoca.

„Nu trebuie să fie zgârie nori dacă nu e rezolvată situația circulației. Nu să se facă cu orice preț și în orice condiții. Aș vrea această exigență de răspundere din partea tuturor. Să nu distrugem ce am făcut bun până acum. Punctul unu (ansamblul Doralex – n.red.) mi-a plăcut, nu adaug trafic fără să pun ceva la loc, să degrevez circulația. Nu zgârie nori, dar decență”, a atras atenția Boc.

El a lăsat comisia să discute despre ansamblul Hexagon City de pe strada Someșului, motivând că are alte întruniri administrative. Așa, arhitectul șef și șefa de la circulație s-au hazardat să taie în carne vie: „să nu construiți așa de mult, să vă capacitați investiția. Nu cu zece etaje, cu 5! Faceți jumătate din investiție. Drumul nou din PUG de-a lungul Someșului nu îl văd realizat în următorii 20 de ani”.

Mărincean i-a sugerat beneficiarului să rezolve problemele parcărilor publice de pe strada Someșului și Lalelelor care urmează să fie desființate după implementarea proiectului, să se configureze trecerea de pietoni de pe strada Someșului dar și trotuarul care lipsește spre construcție, toate prin refacerea studiului de trafic.

Arhitectul Cristian Bănuț de la Arhimar s-a arătat încântat de recomandarea de preluare a parcărilor publice și a mai adăugat că proiectul își aduce un aport la crearea arterei de trafic dinspre Someș prin cedarea unei servituți de 600 de mp în acest sens, ceea ce reprezintă câștigul orașului. Bănuț a mai arătat comisiei că respectiva arteră care va face legătura cu parcul Feroviarilor e singura care va degreva cu adevărat traficul din centru și zona Someșului.

Alte proiecte, cum ar fi un nou ansamblu imobiliar de pe Câmpului 73-77 care va aduce într-o zonă cu indici foarte mari de trafic alte 125 de mașini, a primit recomandare să asigure încă un acces spre strada Frunzișului pentru ansamblu, dar să și rezolve problemele cu trotuarele și benzile de decelerare în viitorul ansamblu. Alt proiect al unui imobil de locuințe de pe Calea Baciului 66-68 a primit o recomandare să semaforizeze o intersecție, având în vedere că artera este depășită în privința capacității de trafic.

 

 

Vezi și:

Ansamblul Hexagon de pe Someșului, penalizat la urbanism: etaje fără însorire și ultimul nivel, etajul 6, „umflat” pe planșe cu un etaj în plus

 

Un comentariu

  1. Suna frumos…Dar fiindca veni vorba despre CALITATEA VIETII, cea care fara de DREPTUL LA ACCES in propria locuinta -sa nu mai vorbim despre SALVARE, POMPIERI- nu poate exista, ma intreb PE CAND MUTAREA INSCRIERII MASINILOR in circulatie, din str.Albac, si amenajarea UNOR PARCARI pentru cei care NU LOCUIESC in zona str. Albac, Azuga, Padis? Pe cand SE VOR LUA MASURI de sanctionare a celor care ISI PARCHEAZA MASINILE IN LOCURILE marcate cu SEMNUL OPRIREA INTERZISA?
    Bun, PLANURI MARETE, DAR NUMAI in anumite locuri?

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.