Închide

Încă o etapă pe hârtii pentru trenul metropolitan al Clujului de care se tot vorbește de peste un deceniu și care costă 171 milioane de lei, ieri Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat proiectul în transparență decizională

Actualitate by Actual de Cluj - sept. 20, 2024 0 31

Încă o etapă pe hârtii pentru trenul metropolitan al Clujului de care se tot vorbește de peste un deceniu și care costă 171 milioane de lei, ieri Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului birocratic.

Mai concret e vorba de procesul de elaborare a Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr.1448/2023, pentru aprobarea listei proiectelor analizate, aprobate și propuse spre implementare potrivit prevederilor art. 112 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, precum și pentru mandatarea companiei naționale care administrează infrastructura feroviară pentru constituirea parteneriatelor și pentru încheierea protocoalelor de implementare a proiectelor

Prin proiectul respectiv de act normativ se propune constituirea unui parteneriat între Primăria Cluj-Napoca și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru implementarea proiectului trenului metropolitan.

Proiectul ”Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, componenta 2 – tren metropolitan Cluj” are ca amplasament teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale – Cluj-Napoca și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.

”Procesul rapid de suburbanizare care implică o creștere rapidă a populației în comunele din primul inel al zonei metropolitane face ca cererea de transport către aceste localități să fie din ce în ce mai mare. Acest aspect este valabil mai ales pe axa est-vest, principalul culoar de dezvoltare a activităților economice (industrie, logistică, birouri), dar și a fondului locativ. Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf”, explică ministerul. Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare. Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată er reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute.

Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Halta Gârbău și Halta Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare și debarcare. Proiectul presupune  între altele achiziția a șapte trenuri. Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de aproape 49 kilometri, cu 23 de stații. Valoarea estimativă, fără TVA – 858.649.273,72 lei, adică aproximativ 171 milioane de euro.

Citește și:

Lăsat pe tușă de metrou, trenul metropolitan al Clujului devine, din nou, necesar și oportun

Trenul metropolitan din Cluj costă 172 de milioane de euro/ Primăria vrea să acceseze fonduri europene pentru a introduce acest serviciu public pe un parcurs de aproape 50 de kilometri, între Bonțida și Gârbău

Nici un comentariu

Scrie un comentariu