Închide

FOTO Cum arată şi cât a costat noul Hilton din Cluj

Economie by Kristina Reştea - iun. 26, 2017 0 3051

Hilton şi-a pus oficial brandul pe cel de-al doilea hotel în Cluj: DoubleTree by Hilton City Plaza, adică fostul hotel City Plaza, după lucrările necesare pentru afilierea la grupul internaţional. Investiţia totală pentru noul Doubletree s-a ridicat la 11 milioane de euro, a anunţat azi conducerea unităţii, sumă din care 1 milion de euro se referă la renovări şi costuri de reconversie. Restul ar reprezenta valoarea tranzacţiei în urma căreia hotelul şi-a schimbat proprietarul, în urmă cu mai bine de doi ani. Vânzarea fostului City Plaza a fost anunţată public la început de 2015, după ce Laurenţiu Russo (SoftVision) a preluat hotelul de la omul de afaceri Sorin Dan. Între timp, unitatea a trecut prin lucrări de renovare şi a fost afiliată lanţului internaţional. După noile investiţii şi cu noul nume pe faţadă, şi preţurile de cazare au crescut cu 25%.

Aflat în proprietatea societăţii Transylvania Trek, care îl şi administrează, DoubleTree by Hilton Cluj – City Plaza este situat pe Strada Sindicatelor, în apropiere de centrul istoric al oraşului. Discuţiile pentru afiliere au început în decembrie 2014, menţionează noul director general, Andreea Bălaj. Aşadar, noul proprietar a intrat în afacere decis să afilieze hotelul unui lanţ internaţional. Lucrările au început în 2016, iar săptămâna trecută hotelul s-a redeschis oficial în noua formulă. Conversia fostului City Plaza a însemnat renovarea totală sau parţială a spaţiilor din hotel: cele 40 de camere din aripă estică (cea veche) au fost renovate în totalitate, iar în restul de 44 de camere s-au adus îmbunătăţiri de mai mică amploare. Modificările au vizat o serie de elemente, conform standardelor impuse de Hilton: de la instalaţii la serviciile de ceai. Un aspect important cerut de normele lanţului internaţional s-a referit la amenajări pentru asigurarea securităţii în caz de incendiu. S-au făcut renovări şi la restaurante, săli de evenimente, recepţie şi la zona de relaxare şi a apărut, în subsol, un spaţiu nou: barul Syndicate.

Câteva imagini:

 

„Cea mai mare provocare a fost să facem toate aceste lucrări cu hotelul funcţional. În paralel cu lucrările, unitatea a rămas operaţională”, a menţionat Bălaj. O dată cu schimbarea de proprietar şi de brand, s-a schimbat şi conducerea unităţii: Andreea Bălaj a venit pe filieră Hilton – ea a lucrat anterior în Londra, dar a lansat şi celălalt Hilton de Cluj (Hampton) şi a venit la Doubletree City Plaza după ce anterior a condus echipa Doubletree de la Oradea.

Afilierea unui hotel la o reţea internaţională presupune, pe lângă costurile de renovare pentru adaptarea la noile standarde, şi taxe care se plătesc periodic. Care sunt, în schimb, beneficiile? Ei bine, veniturile ar trebui să crească. Brandul internaţional e un element care susţine mai bine aşteptările clienţilor, iar sistemul de distribuţie asigurat de noul statut e mult mai generos. Conducerea noului Doubletree estimează pentru acest an un grad de ocupare în creştere, până la 65%, în condiţiile în care relansarea s-a făcut abia la jumătatea anului. În 2015, City Plaza ajunsese la un maxim de grad de ocupare de 62%. „Piaţa din Cluj a crescut şi în ceea ce priveşte turismul de afaceri, şi cel de leisure. De asemenea, a crescut puterea de cumpărare a românilor”, spune Bălaj. În plus, reţeaua internaţională va creşte vizibilitatea hotelului din Cluj şi printre turiştii străini. După renovare şi cu umbrela Hilton sus, au crescut şi preţurile: cu aproximativ 25%, confirmă managementul hotelului. Conform datelor locale, şi turismul în Cluj-Napoca e pe plus: în primele patru luni numărul turiştilor care au ajuns în municipiu a fost cu 27% mai mare decât în anul precedent. Hotelul are 75 de angajaţi.

 

Conform informaţiilor din piaţă, grupul Hilton tatona piaţa de câţiva ani pentru un nou hotel la Cluj. DoubleTree by Hilton este unul dintre brandurile cu o răspândire rapidă la nivel global. În prezent, există peste 500 de unităţi sub acest brand cu peste 119 000 camere în oraşe cheie, zone metropolitane şi destinaţii de vacanţă pe șase continente. Compania Hilton deține un portofoliu de 14 branduri și aproape 5000 de proprietăţi, cu peste 812.000 de camere în 103 ţări şi teritorii. Portofoliul companiei numără brandurile Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio – A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Tapestry Collection by HiltonTM, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton şi Hilton Grand Vacations.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.