Închide

Cheltuieli mai mari pentru bunurile de larg consum. De unde îşi fac românii cumpărăturile? (Studiu)

Economie by Kristina Reştea - aug. 30, 2018 2 527

 

Familiile din România au achiziționat mai des bunuri de larg consum pentru acasă și au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin, arată un studiu GfK privind evolutia pieţei produselor de uz curent pentru primul semestru. În primele 6 luni, o familie a cheltuit în medie 3,500 de lei pentru bunurile de folosință curentă, cu 270 de lei mai mult decât în primele 6 luni ale anului trecut. Comerțul modern a câștigat în continuare teren în fața celui tradițional.

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate.

Produsele de îngrijire personală au fost cumpărate mai des și au înregistrat cea mai importantă creștere în prima jumătate a anului (+14%, în valoare). Și produsele pentru îngrijirea locuinței au înregistrat o creștere de două cifre (+10%), influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare. Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluție în linie cu media pieței (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul de băuturi a crescut, însă într-un ritm mai redus (+6%).

 

Comerțul modern a câștigat în continuare teren în fața celui tradițional. În prima jumătate a anului, românii au lăsat în aceste tipuri de formate mai mult de 60% dintre cheltuielile lor pentru bunuri de larg consum. Dintre acestea, cele mai dinamice din perspectiva creșterii cotei de piață au fost supermarketurile, urmate de magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal din perspectiva cotei de piață, dar sunt afectate de evoluția pozitivă a celorlalte tipuri de formate de retail.

2 comentarii

  1. Si, pana la urma, „De unde îşi fac românii cumpărăturile”?
    In afara de niste statistici, „studiul” ne spune ceea ce stiam: de la hiper/supermarket, magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Nimic nou sub soare.
    Parcurgerea articolului este o pierdere de timp.

  2. Mesaj de la admin: „A fost detectat un comentariu duplicat; se pare că deja ai spus asta!”
    Intrebare: unde este primul comentariu? A deranjat cumva?
    ——————————————————————————-
    Si, pana la urma, „De unde îşi fac românii cumpărăturile”?
    In afara de niste statistici, „studiul” ne spune ceea ce stiam: de la hiper/supermarket, magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Nimic nou sub soare.
    Parcurgerea articolului este o pierdere de timp.
    —————————————————————————-

Lasa un raspuns pentru Nicio

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare