Închide

Ce „corecții” pregătește Primăria în câteva cartiere din Cluj pentru a fluidiza traficul

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - apr. 17, 2018 1 3190

Comisia de circulație a Primăriei a impus o serie de măsuri pentru reoganizarea unor intersecții din cartierele Zorilor, Gheorgheni, Mărăști sau Grigorescu pentru a asigura, în principal, o mai mare fluență pentru traficul auto. Potrivit oficialilor Primăriei au fost vizare și segmente din unele artere din respectivele cartiere unde comisia de circulație a impus corecții pentru suprafața carosabilă și reorganizarea locurilor de parcare.

 

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat la începutul acestei săptămâni 20 de noi reglementări de circulație pe care Comisia specializată a Primăriei le-a impus pentru a fluidica traficul în cartiere, dar și în centrul orașului.

În cartierul Grigorescu, administrația locală a analizat zona Mirăslău – Donath unde clujenii au sesizat că au crescut numătul acccidentelor auto, având în vedere că ruta este folosită de cei care merg spre comuna Florești, pe drumul de nord.

Așa, s-a impus reorganizarea intersecției Donath- Paul Ioan-Bucura și anume, semnalizare, lărgire, revizuire parcări. De asemenea, la intersecția străzii Mirăslău cu Donath se vor reorganiza benzile, astfel încât să se asigure 2 benzi la intersecția Miraslău cu Fântânele, respectiv 2 benzi de circulație dinspre Fântânele spre Donath.

Alte măsuri care deja s-au pus în practică s-au luat  în cartierul Gherogheni, pe str. Teodor Mihali unde s-a dispus interzicerea virajelor la stânga pe străzile adiacente, respectiv interzicerea virajelor la stânga de pe străzile adiacente pe str. T. Mihali. Pe Calea Dorobanților, între Aleea Bibliotecii și Teodor Mihali- instituire sens unic pe 4 benzi, spre str. T. Mihali. 

Comisia de circulație a mai reevaluat intersecția Calea Dorobanților- str. Anghel Saligny și a dispus lărgirea trotuarului astfel încât să nu mai parcheze autovehiculele pe Calea Dorobanților până în dreptul str. Anghel Saligny și să împiedice vizibilitatea la ieșirea în Calea Dorobanților. Tot pe Calea Dorobanților (zona trecerii de pietoni de la Școala Simion Bărnuțiu) se vor lărgi trotuarele în dreptul trecerii de pietoni.

În zona Gheorgheni-centru, mai precis pe str. Constantin Brâncuși între str. Mihail Veliciu și Piața Cipariu s-a stabiliat asigurarea la coborâre a 2 benzi carosabile prin interzicerea staționării. 

În cartierul Zorilor s-au impus măsuri pe str. Lunii în zona scolii Waldorf- lărgire trotuar în dreptul trecerii de pietoni, pe  str. Observatorului- Republicii: corectare trotuar pentru creșterea razei la efectuarea virajului la dreapta de pe str. Observatorului spre str. Republicii, dar și revizuire mod de funcționare a semaforului în sensul creșterii capacității de ieșire a autovehiculelor de pe str. Republicii în str. Observatorului, prin viraj de dreapta.

În cartierul Mărăști s-a stabilit că pe strada Ialomiței, între str. Dâmboviței și Pasaj Aurel Vlaicu se vor reconfigura benzile carosabile pentru asigurarea spre pasaj a 2 benzi carosabile, față de unica bandă existentă. 

 În zona arterelor Câmpina-Plevnei se vor reoganiza total a trecerilor de pietoni din intersecție care momentan ajung în 2 insule de spațiu verde. 

Tot în cartierul Mărăști s-a stabilit că se va realiza un sens giratoriu provizoriu îbtre str. Fabricii de Zahăr- Ialomiței dar și că se va modifica și  prioritate de circulație actuală (str. Fabricii de Zahăr-Banilor) în sensul ca circulația pe str. Fabricii de Zahăr să fie prioritară. În zona pasaj Aurel Vlaicu va fi regândit și traseul de autobuz. 

Comisia de circulație a stabilit că măsuri în centrul orașului, dar și la ieșirea din oraș în zona autogară – Baciu sau spre comuna Chinteni.

La intersecția Petofi spre bd. 21 Decembrie 1989 se va realiza o trecere de pietoni acolo unde se termină trotuarul și se vor desființa parcările pe o lungime de 25m înaintea trecerii de pietoni propuse. În Piața Lucian Blaga- parkin s-a impus revizuirea modului de semaforizare a trecerii de pietoni. În zona Dacia- Horea s-a decis suplimentarea și reamplasare corpuri semafor vehicule mai aproape de intersecție.

Pe Valea Fânațelor- zona Auchan s-a decis reorganizarea circulație deoarece str. Fânațelor are lățime care nu permite circulația în dublu sens și nu are trotuare, iar în zona Giordano Bruno-Corneliu Coposu s-a decis revizuirea funcționării semaforului si asigurarea vizibilității în intersecție.

 

Unele din aceste măsuri au fost deja semnalizate corespunzător și au intrat în vigoare, altele urmează să fie realizate și vor intra în vigoare în perioada următoare.

Un comentariu

  1. frectie la picior de lemn.
    avem nevoie asa:
    1. pod peste somes, oasului-rasaritului paralele cu calea ferata
    2. dezvoltare artera rapida gara-ira paralel cu calea ferata.
    3. exproprieri 2 case str otetului-uzinei electrice, care sa permita strada de 4 benzi intre garibaldi si motilor.
    4. transport in comun in zonele noi dezvoltate : liberty, tetarom 1, iulius samd. e inadisibi ca dupa 20 de ani sa avem exact aceleasi linii de transport in comun desi dinamica locurilor de munca s-a schimbat major

Lasa un raspuns pentru edi

Articole similare