Închide

Boc, confuz, îl atacă pe fostul ministru Drulă, deși problema îl viza pe Ghinea: „N-a reușit să îi convingă pe cei de la Comisia Europeană că centura Metropolitană a Clujului e un proiect verde. De ce n-a reușit să convingă, e alta problmă”

ActualitateAdministrațiePoliticaTop News by Cosmina Fernoaga - dec. 24, 2021 3 1079

Boc se încurcă în nume, confundându-i pe foștii miniștri Cătălin Drulă și Cristian Ghinea, cu intenția de a arunca vina în cârca altora pentru dovedita impotență a municipalității de a fi implementat proiectul centurii Metropolitane. Primar al Clujului de o veșnicie, Emil Boc n-a reușit să le ofere clujenilor nicio măcar o singură alternativă care să ajute la descongestionarea traficului local, în schimb, e campion când vine vorba să-i învinovățească pe alții.

Pentru că în ultima ședință a Consiliul Local, edilul Clujului a fost acuzat de un reprezentant USR că a scos din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul ce viza finanțarea centurii metropolitane a Clujului, pentru a favoriza un alt proiect, cel al metroului, Boc a ținut să facă precizări importante în cadrul unei emisiuni de radio.

Boc a explicat că nu el a prioritizat proiectele în PNRR și că a fost de la început „tranșant” în a le explica consilierilor locali USR că dacă de la Drulă a venit această afirmație (fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă – n.red), atunci el a mințit.

„Eu am fost exrem de tranșant în ședința de Consiliu. Am spus că dacă cineva a făcut asemenea afirmație, minte, minte, mine. Niciodată, nici Drulă, nici altcineva, nu ne-a cerut să prioritizăm proiectele. Ni s-a spus că ele sunt pe culoare diferite. Noi, Primăria Cluj, le-am fi vrut pe toate în PNRR. Eu chiar am fost nemulțumit că centura Metropolitană a fost scoasă din PNRR. Dacă rămânea, puteam începe lucrările imediat, ca să putem să le încheiem în acord cu PNRR, până în 2021”, a comentat Boc.

Primarul Clujului a continuat să îl acuze pe fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, că el a scos centura Metropolitană Cluj din PNRR și că nu s-a descurcat să negocieze la Comisia Europeană, deși în realitate, negociatorul PNRR-ului la Comisia Europeană a fost un alt ministru al USR, cel al fondurilor Europene, Cristian Ghinea.

„Drulă a fost cel care a decis să scoată centura metropolitană a Clujului. (…) Eu am fost nemulțumit că Centura a fost scoasă, dar Drulă a fost cel care a spus că e necesar să rămână doar Autostrăzile. Eu am zis atunci că îi respect decizia (…) I-am comunicat și consilierului local USR, că nu știu ce discuții de partid au ei pe la cafele, dar instituțional, discuția privind prioritizarea celor două proiecte (metrou și centură metropolitană -n.red), nu a avut loc”, a comentat Boc.

În continuare, centura Metropolitană Cluj a rămas să fie finanțată din fonduri structurale, pentru exercițiul bugetar 2021 – 2027, Boc subliniind că inițial toți miniștrii dinaintea lui Drulă ar fi accepat ca acest proict să fie inclus în PNRR. El a continuat să-l înnvinuiască pe Drulă, referindu-se de fapt la Cristian Ghinea, cum a scos proictul centurii din PNRR, în condițiile în care ministrul fondurilor europene din perioada guvernului Orban, Marcel Boloș, inclusese acest drum în PNRR. Boc a spus că Drulă n-a fost în stare să negocieze la Comisia Europeană, deși singurul negociator la Comisie a fost Cristian Ghinea, ministru al Fondurilor Europene în Guvernul Cîțu.

„Boloș (fostul ministru al Fondurilor Europene în Guvernul Orban – n.red) a fost cel care a inclus centurile în PNRR, inclusiv centura Metropolitană a Clujului. Și ministrul Bode a acceptat ca centura Clujului să fie în PNRR, însă cel care a venit apoi la minister le-a scos de acolo. În ce ne privește, noi nu am avut altă abordare, decât ca aceste proiecte să fie incluse în PNRR. Dar domnul Drulă, în urma vizitei la Bruxelles, a decis altceva. El a spus că doar proiectele care țin de autostrăzi – precum cel al Autostrăzii Moldovei – intră la finanțare, fiind considerate proiecte verzi. Eu credeam că și centurile se pot încadra ca proiecte verzi, dar  dl Drulă n-a reușit să îi convingă pe cei de la Comisia Europeană. De ce n-a reușit să îi convingă pe cei din Comisie e altă probelmă și trebuie să-l întrebați pe el”, a spus Boc.

3 comentarii

  1. de cand faceti politica doamna Fernea?
    Partea de transport rutier a fost negociata de Drula, chiar el se lauda cu asta, si a facut mai multe drumuri de Bruxelles.
    Acuma nu stiu care o fi adevarul dar mi se pare ciudat ca dvs sunteti atat de sigura si partinitoare.

  2. @adi dumneavoastra puteti face un minim efort de critica jurnalistica in care sa faceti o diferenta? Sau doar sunteti un pur slujbas pe bani publici care isi aserveste stapanul cuviincios fara sa.si foloseasca minimul de efort de inteligenta ?

Lasa un raspuns pentru Marco

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.