Închide

Bătaia pe programatori: americani cu sediu la Cluj caută 100 de IT-işti în centrele universitare româneşti. Ce spun angajatorii despre modificările fiscale

ITTop News by Kristina Reştea - feb. 07, 2018 0 2327

O companie americană cu sediu la Cluj anunţă că are nevoie de încă 100 de angajaţi în România, în 2018. Recrutările se fac în trei centre universitare: Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi. În contextul crizei de resurse umane în piaţa IT, grupul cu birouri în trei mari oraşe din ţară anunţă că investeşte în formarea „in house” a tinerilor aflaţi la început de carieră. Instruirea angajaţilor în diverse programe în cadrul companiilor a devenit, de altfel, soluţia la care apelează tot mai mulţi angajatori care au nevoie de oameni noi în proiecte.

3Pillar Global, companie americană de servicii IT, înființată în SUA în 2006 anunţă că are o strategie de recrutare bazată pe pe formarea și creșterea tinerilor specialiști, în contextul în care pe piaţa locală se vorbeşte despre o tot mai mare criză de programatori. După extinderea operațiunilor în România prin deschiderea celui de-al treilea centru, la Iași, 3Pillar Global are nevoie în 2018 de încă 100 de angajați. Grupul are acum în România în jur de 500 de specialiști ce activează în cele trei centre. Dacă targetul va fi atins, compania va depăși 1.000 de angajați la nivel global, dintre care 600 în România. Pozițiile pe care 3Pillar Global le va avea deschise sunt destinate inginerilor software cu înaltă calificare ce doresc să obțină o expunere mai mare la produse software complexe. Compania caută în special ingineri cu competențe în tehnologii utilizate pentru dezvoltarea de aplicații web (Java, Python, Ruby on Rails, Front End) și mobile (iOS si Android) dar si experiență în testare (manuală și automată). În același timp, pentru a-și asigura expansiunea, compania va avea nevoie să crească o nouă generație de specialiști. În 2017, 3Pillar Global a lansat un program educațional pilot, cu scopul de a dezvolta abilitățile tinerilor aflați la începutul carierei în IT, după cum explică reprezentanţii companiei. Programul, care constă în expunerea tinerilor la traininguri practice pe cele mai noi tehnologii în industrie, dar și la proiecte în care lucrează alături de seniori, va fi extins în 2018 și se află în centrul strategiei de creștere a numărului de angajați. Instruirea angajaţilor în diverse programe în cadrul companiilor e, de altfel, soluţia la care apelează tot mai mulţi angajatori care au nevoie de oameni noi în proiecte.

“Centrele din România sunt foarte bine cotate în cadrul companiei, motiv pentru care strategia de creștere a 3Pillar Global se concentrează pe extinderea acestor birouri. Nu întâmplător am ales orașul Iași pentru extinderea activității, unde avem deja un centru operațional cu peste 30 de specialiști”, declară Adrian Gârbe, director de Resurse Umane în cadrul 3Pillar Global Romania. Acesta a menţionat că anul trecut compania a angajat peste 180 de ingineri și specialiști. Din cei 850 de angajați pe care compania îi are la nivel global, 300 activează în complexul de birouri The Office Cluj-Napoca, 150 în City Business Centre Timișoara, respectiv 30 în clădirea Moldova Centre din Iași. Birourile din România deservesc în principal clienți renumiți în sectorul lor de activitate pentru care compania dezvoltă soluții software în industriile media, educație, sănătate, financiar și securitate.

În jur de 20.000 de persoane lucrează în IT la Cluj, conform cercetării ”Studiul Pieței de IT în Cluj – Analiză Comparativă Națională”, publicat de asociaţia ARIES Transilvania. Numărul de companii aproape s-a dublat în cinci ani – de la 794 în 2011, judeţul a ajuns în 2016 la 1.439 de companii active în acest domeniu; adică 10% din totalul înregistrat la nivel național. Lipsa forței de muncă specializată reprezintă principala provocare în privința resurselor umane. Aproape două treimi dintre companii o menționează.

Unul dintre cele mai dinamice sectoare din economie urmează să suporte însă efectele unor modificări legislative. Reprezentanţii firmelor din sectorul IT&C s-au plâns că, în urma mutării contribuțiilor sociale de la angajatori la angajați, de la 1 ianuarie 2018, prin ordonanța de urgență 79/2017, societățile trebuie să suporte creșteri ale costurilor salariale cu circa 5%-7%, pentru ca salariile nete să nu scadă. În acest context, i-am întrebat pe reprezentanţii companiei care tocmai anunţă că are nevoie de noi angajaţi cum îi afectează modificările legislaţiei în domeniul fiscal. „Bineînţeles că nicio companie din lume nu îşi doreşte modificări frecvente sau creşteri neaşteptate de costuri, aceste lucruri duc la instabilitate. Companiile private vor fi însă de bună credinţă şi vor acoperi costurile suplimentare astfel încât să nu afecteze veniturile nete ale angajaţilor, cu atât mai mult într-un domeniu atât de competitiv cum este cel IT”, transmite Daniel Crainic, consultant marketing pentru 3Pillar în România.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare