Închide

Al doilea tronson al Centurii de Sud a Floreștiului, blocat din pricina construcțiilor de pe traseu

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - feb. 16, 2019 0 3587

Primăria Florești nu a fost în măsură să gestioneze un proiect pentru o centură ocolitoare de numai 4 km, lucrările fiind blocate de luni de zile, însă primarul Horia Șulea continuă să se laude cu avioane.  Reprezentanții USR arată că problema Centurii de Sud este mult mai complexă, pentru că pe traseul prevăzut inițial în Planul Urbanistic General (PUG), au apărut între timp case/blocuri. Ar fi vorba, mai precis, despre al doilea tronson al acestui proiect de drum, pe traseul căruia s-au emis autorizații de construire. Șulea mai este acuzat că nu a aprobat PUG-ul realizat de UBB, astfel încât traseul variantei ocolitoare să fie protejat de construcții. „În loc sa vină în ședință de Consiliu Local cu PUG-ul întocmit de UBB, să-l valideze, astfel încât să nu se mai poată construi blocuri sau case pe traseuul centurii, domnul Șulea a preferat să dea în continuare autorizații de construire exact pe unde ar trebui să treacă centura. Acest bloc (foto jos) este exact pe traseul prevazut de UBB în PUG-ul reactualizat. Construcția acestui bloc a început în vara lui 2018. Poza este din Ianuarie 2019”, arată reprezentanții USR Florești.

„Când au început lucrările la acest bloc, vecinii – cărora li s-a spus că pe acolo trebuie să treacă centura – au mers la primărie să ceară explicații. Pentru că nu este greu să tragi linii pe o hartă, funcționarii din Primărie le-au arătat un plan cu un traseu nou. Numai că traseul nou ales trece peste o porțiune extrem de abruptă, unde versantul are un unghi de 30-40 de grade și trece la câțiva metri distanță de casele oamenilor”, mai spuns reprezentanții USR.  Centura de Sud este unul dintre cele mai importante proiecte pentru comuna Florești. Blocarea unui astfel de proiect ar duce la paralizarea traficului și la stoparea dezvoltării localității. Dacă pe tronsonul I lucrurile nu au mers deloc bine, tronsonul al II -lea riscă să nu mai poată fi executat din cauza acestor construcții. Tronsonul al-II-les al variantei ocolitoare de Sud este propus să înceapă din strada Eroilor, să treacă prin spatele fermelor de pui, pe lângă străzile Cetății 1 – Cetății 2, să continue pe lângă parcul poligonului și să se termine în sensul giratoriu de pe strada Tăuțiului, unde începe tronsonul I al centurii (tronson care este în momentul de fața blocat).

Haos urbanistic patronat de Șulea. De ce s-a renunțat la PUG-ul realizat de UBB?

Reprezentanții USR semnalează că Floreștiul are nevoie urgent de un PUG valabil, adaptat la nevoile actuale ale floreștenilor, PUG care să prevadă culoarele pentru viitoarele drumuri, poziția viitoarelor instituții de învățământ, a parcurilor, un PUG cu prevederi și reguli urbanistice care să fie respectate. În caz contrar, haosul urbanistic se va adânci și mai mult. „În 2015, Universitatea Babeș-Bolyai a realizat PUG-ul pentru comuna Florești, dar, în mod absolut surprinzător, Horia Șulea a preferat să renunțe la el, chiar când se intra în ultima etapă de adoptare,  în ciuda faptului că plata către UBB s-a făcut. În consecință, Floreștiul a rămas și fără bani și fără PUG. In Ianuarie, 2017, UBB termina reactualizarea PUG-ului comunei Florești – document care cuprinde trama stradală, în care se vede foarte clar traseul pentru Centura de Sud a Floreștiului. Întregul tronson II este gândit să parcurgă versantul sudic al dealului Cetatea Fetei, versant ce apare pe Hărțile de Riscuri Naturale Geomorfice ca fiind încadrat cu grad de risc mediu sau mare. In esență, aceasta înseamna risc natural de alunecări de teren chiar și în lipsa unor intervenții umane. Așadar, lucrările pentru construirea unui drum implică intervenții majore asupra dealului, defrișări, decapări, excavări, terasamente, vibrări și adăugarea unor încărcări suplimentare care cresc semnificativ riscul de alunecări de teren. Există pericolul real de subminare a bazei versantului și producerea unei tragedii. Părerea geologilor este că pentru versanți cu declivitate mai mare de 20 de grade există valori ridicate ale riscului geomorfic. In PUG-ul facut de UBB, Tronsonul al II lea al centurii de Sud trebuia să treacă printr-o porțiune de teren relativ dreaptî, fără mari dificultăți. Mutarea acestui tronson de pe un teren fără dificultăți deosebite, pe aliniamentul bazei dealului, poate duce la blocarea lucrărilor sau la costuri foarte mari” – au mai avertizat reprezentanții USR.

„În calitate de inginer constructor, cu peste 10 ani de experiență în domeniu, atrag atenția că mutarea acestui tronson de pe o porțiune relativ plată, fără dificultăți tehnice deosebite, într-o zona foarte dificilă, duce la creșterea riscului de alunecări  de teren, plus la creșterea prețului de câteva ori. Practic o sa plătim din buzunarele noastre, lipsa de viziune sau poate reaua voința a primarului Horia Șulea. Nu ai cum să nu te întrebi, interesele cui le-a urmărit Horia Șulea, cu siguranță nu ale floreștenilor. Îi cer primarului Floreștiului să stopeze toate autorizațiile de construire din zona respectivă și să organizeze o dezbatere publică la care să participe specialiști în domeniu și oamenii afectați, care au proprietăți în zonă, pentru găsirea celei mai bune soluții” – susține  Sergiu Leuce, vicepreședinte USR Florești.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu