Închide

Cum ajungi să fii vedetă pe Facebook. Cine sunt clujenii din top şi ce sfaturi primeşti

Actual de ClujRecomandarea redacțieiSocial by Mihai Prodan - mai 01, 2014 0 873

Produci conţinut viral „pe net” – sau poate îl găzduieşti – dai credite, vinzi iaurturi sau ajungi vedetă la televizor. Aşa ar suna radiografia paginilor de Facebook din Cluj cu cei mai mulţi fani. Actualdecluj.ro a luat la puricat clasamentul paginilor de Facebook din România şi vă arată care sunt clujenii cu cea mai mare vizibilitate pe reţeaua socială unde are cont fiecare al şaptelea pământean, fiecare al treilea român şi 2 din 3 clujeni.

Clasamentul paginilor de Facebook din Cluj e dominat de celebra cântăreaţă Andra Măruţă, originară din Câmpia Turzii. Are nu mai puţin de 1,2 milioane de fani şi ocupă locul 21 în topul general al paginilor de Facebook din România.

Andra încarcă des conţinut pe Facebook: de câteva ori pe zi, în mare parte selfie-uri. În ziua când acest text a fost redactat, Andra a publicat şi o fotografie de la botezul copilului său, unde apare alături de soţul său Cătălin Măruţă şi prietenul de familie Arpad Paszkany, om de afaceri clujean şi finanţatorul echipei CFR Cluj. Am întrebat-o cum ţine legătura cu fanii şi ce sfaturi dă, dar Andra vorbeşte cu presa doar prin intermediul departamentului de PR al MediaPro; e-mailul cu întrebări  rămăsese fără răspuns până la ora publicării acestui material.

Pe locul 2, nu la mare distanţă, e echipa de la Creative Monkeyz, cunoscută pentru videoclipurile virale de pe Internet unde protagonişti sunt doi roboţi, Mo şi FoCa.

Pe a treia poziţie a podiumului  e „YouTube-ul românesc”, aşa cum e cunoscut site-ul trilulilu.ro, administrat de la Cluj de Sergiu Biriş.

Poate nu v-aţi aştepta ca în topul paginilor clujene să se numere altceva decât vedete sau producători de conţinut viral. Ei bine, pe al patrulea loc în clasament se află Banca Transilvania, singura bancă cu sediul în afara Bucureştiului şi birouri în centrul Clujului: chiar dacă e mult în plutonul clasamentului general – locul 276 – cu cei 277.000 fani ai săi ocupă locul 4 în topul clujean.

Mentalistul Cristi Gog se remarcă în topul clujenilor de pe Facebook: e prima persoană fizică din top – cu excepţia Andrei Măruţă. L-am întrebat ce secrete are şi dacă faptul că a câştigat o ediţie a cunoscutei emisiuni Românii au Talent a ajutat cumva la această performanţă. „Are o legătură, dar într-o mică măsură”, spune el. „Acela a fost startul pentru mine, dar nu am câştigat foarte mulţi fani. După finală aveam aproximativ 30.000 de fani, dar am început să interacţionez foarte mult cu ei, după finală, pentru că lumea îmi punea întrebări.
Mă întrebau despre concurs şi le-am răspuns la fiecare în parte. Mi-a luat, ca să răspund tuturor mesajelor, patru luni. Primeam mesaje pe wall sau scriau pe pagina lor şi aveam tag. Am interacţionat cu fiecare, s-au iscat discuţii pe fiecare subiect, după care am început să postez frecvent pe pagină chestii care să le gâdile lor inteligenţa şi interesul, să fie inedite. Am încercat politici diferite, puneam iluzii optice. m avut un plan editorial la început şi încercam să diversific. Publicam o dată sau de două ori pe zi, cel mult. Am avut o perioadă în care preluam articolele pe care le scriam pe blog, după care mi-am dat seama că e o prostie şi că n-are rost să atrag lumea pe Facebook şi să-i trimit pe blog, aşa că m-am concentrat pe Facebook, am pus conţinut diversificat, nu aceeaşi chestie la nesfârşit. E important şi cum expui ce publici. Am pus 2 iluzii oarecum similare din aceeaşi sferă şi la una dintre ele am pus „uite ce chestie tare” şi atât, ceea ce nu atrage utilizatorii să interacţioneze, şi la a doua am scris „Nu-i aşa că-i tare? Vouă cum vi se pare?”, iar rezultatele au fost foarte bune. El dă răspunsul, prietenii lui văd că dă răspuns, se bagă şi ei în discuţie”.

Secretul, spune el, e interacţiunea cu utilizatorii.

L-am întrebat şi pe singurul clujean care a lucrat la Facebook, Sebastian Crişan, cum ar trebui să procedeze o vedetă – sau orice utilizator – dacă vrea mulţi fani pe pagina sa de Facebook. „Varianta cea mai la îndemână este prin reclame plătite, care au avantajul de a putea fi targetate foarte precis după criterii demografice sau geografice”, spune el.  „În acest caz, bugetul campaniei este proporţional cu numărul de fani care se obţin”. Dar, adaugă Crişan, pe termen lung obţinerea fanilor ar trebui realizată în mod organic, natural.

„În acest caz calitatea conţinutului este decisivă în păstrarea fanilor existenţi, dar mai ales în întreţinerea interesului acestora. Like-urile şi comment-urile generează vizibilitatea paginii în rândul prietenilor fanilor, care la rândul lor ar putea fi interesaţi de activitatea paginii”.

O tactică de atragere a fanilor des întâlnită, adaugă Crişan, este organizarea de concursuri sau promoţii.

Topul paginilor Facebook din Cluj:
1 – AndraMusic (1,2 milioane, locul 21 în topul general)
2 – Creative Monkeyz (822.000 fani)
3 – Trilulilu (476.000 fani, locul 121 în topul general)
4 – Banca Transilvania (277.400 fani, locul 276 în topul general)
5 – Napolact (214.100 fani, locul 379 în clasamentul general)
6 – Cristian Gog (191.900 fani, locul 429 în clasamentul general)

Top general Facebook:
5 – Smiley (2,4 milioane fani)
4 – Alexandra Stan (2,9 milioane fani)
3 – Playboy.România (3,1 milioane fani)
2 – Akcent (3,4 milioane fani)
1 – Inna (12,7 milioane fani)

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.