Închide

Vor transport în comun ca în Cluj Napoca și Florești

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - oct. 12, 2017 2 3032

Câțiva locuitori ai comunei clujene Gilău au făcut sesizare la Oficiul pentru Protecția Consumatorului (OPC), împotriva firmei Sosim Trans SRL care operează transportul în comun pe ruta Gilău – Cluj Napoca. Oamenii sunt de părere că și Gilăul trebui să fie inclus în aria metropolitană, pentru a beneficia de aceleași servicii de transport, asigurate de Compania Primăriei Cluj Napoca, care a preluat rutele din localitățile limitrofe, Florești, Baciu, Chinteni sau Apahida.

Din imaginile suprinse în 11 octombrie, în jurul orei 14.30, reiese că în autobuzul firmei Sosim Trans SRL sunt cu mult mai mulți călători decât numărul de locuri disponibile. ”Noi, cetățenii comunei Gilău, călătorim în acest fel zi de zi.  Am făcut sesizări la OPC dar nu ni s-a dat un răspuns. Nu este normal să plătim abonamente și bilete exagerat de scumpe (165 de lei/lună, 6,5 lei/bilet) și să nu avem condiții civilizate de transport. Numărul de curse este foarte mic, mai ales în weekend”, a informat pentru Actual de Cluj cetățeanul care ne-a furnizat imaginile de mai jos.  

Semnatarul sesizării a mai adăugat că cea mai mare dorință a oamenilor care fac zilnic naveta la Cluj Napoca ar fi ca și Gilăul să fie inclus în rețeaua Companiei de Transport Public (CTP).

Directorul CTP,  Liviu Neag, a explicat că atâta timp cât există un operator privat care are licență în vigoare pe comuna Gilău, nu prea are cum să intervină. „Dacă am intra de capul nostru ar însemna să ne luăm niște amenzi de să nu ne mai vedem. Lucrurile nu sunt simple. Sigur, pot să vă spun că la nivelul aosciaților din cadrul Companiei noastre, ca idee de traseu este acceptată și comuna Gilău, dar nu avem pârghii legale să intervenim, atâta timp cât acolo operează un privat”, a spus Neag. El a adăugat că singura soluție ar fi ca Primăria Gilău să se pună de acord cu reprezentanții firmei Total Trans, pentru a renunța la licență. „Noi nu avem nicio soluție. Dacă firma nu face față, Primăria trebuie să intervină și să negocieze”, a spus Neag. El a admis că în toate comunele în care a intrat CTP, primăriile au avut un rol decisiv,  cum s-a întâmplat și în cazul Florești. Oricum, la Florești, expira licența, astfel că demersul de preluare a rutelor a fost mai simplu.

Sesizările să ajungă la Consiliul Județean 

În cazul firmei Total Trans, care operează cursele de Gilău, licența este parte din programul licitat de Consiliul Județean, valabil până în 2019. Reprezentanții administrației județene au explicat, totuși, că firmele  de transport care au obținut licențe nu sunt de capul lor și că au niște obligații.  De exemplu, nu e permis să se transporte un număr mai mare de călători decât numărul locurilor prevăzute în autovehicul. Dacă numărul de călători este mai mare, firma are obligația să suplimenteze autovehiculele. Secretarul județului, Simona Gaci, a precizat că se fac frecvent controale și că firmele riscă amenzi foarte mari dacă încalcă regulamentul de transport asumat în caietul de sarcini. Pasagerii sunt invitați să facă sesizări la sediul Consiliului Județean când constată nereguli de genul celor semnalate la Gilău.

Nici primarul comunei Gilău, nici reprezentanții Total Trans  SRL nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere.

2 comentarii

  1. mda numai ca nici clujul nu o duce asa bine,si bani nu sunt destui pt busuri noi.
    o asociatie metropolitana trebuie sa vina si cu participare financiara proportionala

  2. Dacă credeți ca numai in autobuzele de Gilau e aglomerat , va înșelați. Autobuze preocum 24B, 25, M26, M22, 30 sunt la fel de aglomerate sau poate chiar mai pline. La orele de vârf de abea sunt autobuze și șoferi care sa deserveasca Clujul și zona metropolitana , momentan este imposibil sa deservească și Gilaul.

Lasa un raspuns pentru adi

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.