Închide

Studiu de marketing pentru participanții la Untold: ce concluzii surprinzătoare au avut cercetătorii

ActualitateTop News by Actual de Cluj - aug. 02, 2016 4 2888

Aproape jumătate dintre participanții primei ediții a festivalului Untold, a cărui a doua ediție are loc în acest weekend, s-au aflat pentru prima dată la un festival, arată o analiză dată publicității astăzi.
Doi cercetători de la facultatea de științe economice din Cluj au întrebat 200 de participanți la festival la câte astfel de evenimente au participat până acum. Răspunsul – pentru nu mai puțin de 40% acesta era primul. „Deși în Cluj-Napoca sau în împrejurimile sale se organizaseră anual festivaluri de muzică relativ similară până în 2015, Untold 2015 a reprezentat pentru mulți stimulentul și ocazia primei participări la un astfel de festival”, arată cercetătorii.
Aceștia i-au întrebat pe repondenți și dacă au participat la vreo ediție a festivalului Electric Castle – mulți văd cele două festivaluri în competiție, căci au pornit relativ simultan, cu Electric Castle având două ediții în avans, au loc în aceeași perioadă a anului și abordează în general același gen de muzică. Răspunsul, însă, a fost surprinzător: „marea majoritate a participanților Untold 2015, aproape trei sferturi, nu participaseră anterior la vreo ediție a Electric Castle. Cel mai probabil cele două festivaluri adresează și atrag tipuri diferite de participanți la festival”, conchid cei doi cercetători.

Cercetarea a adunat 200 de repondenți și a fost condusă de conferențiarul FSEGA Ovidiu Moisescu și de absolventa de marketing Diana Stritter. Aceștia au evaluat experiența participanților la festival și au publicat rezultatele studiului azi, cu puțin timp înainte de debutul celei de-a doua ediții.

Iată mai jos rezultatele complete:

Untold by actualdecluj on Scribd

4 comentarii

  1. Esantion de 200 subiecti? Intervievare la o jumatate de an de la eveniment? Esantion pe baza de voluntariat? Cam multe riscuri si-au asumat cercetatorii UBB… 🙂

  2. Studiul a inceput la 3 luni dupa incheierea evenimentului (noiembrie 2016). Rezultatele studiului au fost facute publice mai tarziu, pe de o parte pentru a fi timp suficient pentru sistematizarea si analiza rezultatelor, iar pe de alta parte pentru ca subiectul este mai de interes in prezent. In privinta dimensiunii esantionului, pentru reprezentativitate certa ar fi fost necesari in jur de 380 respondenti si o esantionare aleatorie. In absenta unui buget pentru studiu, 206 a fost maximul pe care l-am putut atinge. Pentru o noua editie a studiului speram sa primim sprijinul organizatorilor pentru a ajunge la mai multi participanti.

    • reprezentativitate „certa” cu 380 respondenti? 🙂 va inteleg reactia de a va apara studiul, dar cred ca intrati intr-o zona pe care nu o stapaniti foarte bine. oricum, bafta in continuare!

      • Stimate Jay, faceti o confuzie (normala, ce-i drept, in randul majoritatii): volumul esantionului nu trebuie sa fie direct proportional cu volumul populatiei investigate. De exemplu, indiferent daca vorbim de o populatie de 1 milion de persoane, de 100 mii sau de 25 de mii, un esantion de 374 persoane este suficient pentru a fi semnificativ, cu o marja de eroare de 5%, cu conditia selectiei aleatoare a respondentilor. Daca doriti, bibliografie de specialitate in ceea ce priveste statistica inferentiala puteti gasi la Biblioteca Centrală Universitară din Cluj-Napoca.

Scrie un comentariu

Tags