Închide

Şantier de autostradă, afectat de alunecări de teren. Ministrul transporturilor se laudă că a fost „în inspecţie” şi dă asigurări pentru Lotul 4 din A10 Sebeş-Turda: „Am toată speranța ca va fi dat în folosință la finele acestui an”

EconomieTop News by Kristina Reştea - sept. 21, 2017 0 431

O alunecare serioasă de teren a avut loc recent pe traseul Lotului 4 din autostradă A10 Sebeș-Turda, afectând și corpul autostrăzii aflate în construcție. Ieri, ministrul Răzvan Cuc a anunţat că a fost „în inspecţie” şi că lucrările ar fi în grafic.

„Am fost, împreună cu reprezentanții Comisiei de Dezvoltare Regională din Parlamentul European, în inspecție pe Autostrada Sebeş-Turda, cofinanțată din fonduri europene. Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș-Turda, aşa cum ştiam de la ultimele verificari din teren, respectă termenele asumate în contract şi am toată speranța ca va fi dat în folosință la finele acestui an”, a transmis ministrul Răzvan Cuc, pe pagina sa de Facebook. În ţara în care autostrăzile se inaugurează pe bucăţele de câţiva kilometri şi în care investitorii se plâng de lipsa infrastructurii, ministrul Transporturilor dă asigurări că autostrăzile sunt prioritate pe lista guvernului.
„Alături de antrepenorul, dar şi de colegii de la CNAIR, le-am prezentat europarlamentarilor din Comisia de Dezvoltare Regională, proiectele noi pe care le derulăm, dar şi pe cele pe care dorim să le implementăm în perioada următoare. Avem nevoie de Autostrăzi, aşa cum avem nevoie şi de căi ferate modernizate!”, susţine Cuc.

Amintim că o alunecare serioasă de teren a avut loc recent pe traseul Lotului 4 (16,3 km) din autostrada A10 Sebeș-Turda, afectând și corpul autostrăzii aflate în construcție. Alunecarea pune sub semnul întrebării finalizarea tronsonului și deshiderea traficului până în luna decembrie 2017, în ciudă promisiunilor date de autorități cum că Lotul 4 împreună cu Lotul 3 vor fi inaugurați până la final de an. “Lotul 4 din Autostrada A10 Sebes-Turda, intre nod Turda si nod Decea, construit de Porr, este aproape de finalizare. Din pacate, pe lot a aparut o alunecare urata care a angrenat nu doar taluzul unui debleu, ci şi aliniamentul autostrăzii”, scria in urma cu cateva zile Asociatia Pro Infrastructura. Mai multe detalii AICI

Zona afectată de alunecări, filmată de API:

De asemenea, constructorul şi-a asumat finalizarea lucrărilor, în termen. „Acum câteva zile vă anunțam că pe lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, construit de Porr, a apărut o alunecare urâtă care a angrenat nu doar taluzul unui debleu, ci și aliniamentul autostrăzii. În ciuda acestei probleme serioase și a volumului mare de muncă rămas de executat în zona Lacului Stejeriș, constructorul își asumă în continuare, la nivel oficial, finalizarea lucrărilor în acest an cel puțin la un nivel care să permită deschiderea traficului fără restricții, în deplină siguranță. Cu detalii vine chiar Klaus Bleckenwegner, Directorul General al Porr, care a avut o declarație, cu ocazia semnării contractului pentru reabilitarea pistei Aeroportului Târgu Mureș. „La sfârșitul lui octombrie, mijloc de noiembrie, finalizăm lucrările la autostradă. Acolo avem aproximativ 400 de muncitori și 150 de echipamente, jumătate din compania noastră. O parte mare din echipa de la autostradă se va muta direct aici”, a explicat Bleckenwegner”, transmit reprezentanţii Pro Infrastructura.

Loturile 3 și 4 între Turda/A3 și Aiud ar trebui să fie finalizate până în octombrie-noiembrie, din datele Pro Infrastructura. Cei din asociaţie explică şi cum vom putea circula doar pe bucăţi de autostradă, fiindcă loturile 1 şi 2 sunt departe de finalizare.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.