Închide

Reacţii la oprirea autorizaţiilor de construire în Cluj-Napoca. Avocat: „Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 27, 2017 1 1490

Apar reacţii publice la blocarea de proiecte imobiliare, pe care primăria le pune pe seama traficului tot mai dificil din oraş. Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor, susţine avocatul Ciprian Păun, care redă pe pagina sa de Facebook concluziile unor discuţii cu investitori. Asta în contextul în care oficialii primăriei vorbesc de zeci de proiecte blocate, pentru că nu există soluții de trafic, iar Cluj-Napoca e cea mai scumpă piaţă rezidenţială din ţară, potrivit analizelor imobiliare.

„Cine îi dezinformează pe Primarul Municipiului și pe Consilierii Locali? De ce nu scad preţurile apartamentelor? Săptămâna trecută, Clujul a fost vizitat de un grup important de investitori străini (din Germania). După discuții cu dezvoltatori, arhitecți și urbaniști, am analizat stadiul actual al dezvoltării urbane în Cluj. Mi-au spus că blocarea proiectelor imobiliare datorită traficului local este o decizie greșită. La acest moment, toate orașele mari (plus 400.000 de locuitori ) sunt blocate la orele de vârf. Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor. Astfel, orașul trebuie ia o opțiune, anume să decidă între scăderea prețului locuințelor ( sau cel puțin oprirea creșterii) prin emiterea urgentă a autorizațiilor de construcție care sunt pendinte sau un trafic lejer – deziderat oricum utopic în anul 2017 oriunde în Europa. Mi-au explicat că blocarea dezvoltărilor imobiliare din Cluj a generat creșterea traficului , pentru că a dus la creșterea piețelor imobiliare marginale (Florești, Baciu). Astfel, o dată cu scăderea eliberării numărului de autorizații de Construcție în Cluj a explodat numărul autorizațiilor de construcție elioberate în Florești. Finalitatea? Drumul Cluj-Florești va fi SUPER aglomerat , iar zona Mănăștur Complet blocată în maxim 2 ani”, scrie avocatul. „Fluxul de trafic major de la ora 17-19 este generat de linia de circulație Mărăști-Mănăștur. Centura Metropolitană va ajuta , dar nu va prelua fluxul de circulație spre Florești! Deci, în loc să dezvoltăm investițiile imobiliare din Cluj, consolidăm dezvoltarea din comunele învecinate. Noul PUG a fost aprobat încorporând un studiu de trafic! Deci? Ce e cu acel studiu? A fost prost? Observațiile sunt super-pertinente, dar cine stă să asculte? În Londra, la 7 apartamente noi construite se cere un loc de parcare! Pentru autoritatea locala important este sa se construiasca pentru că traficul este oricum blocat. Iar doar traficul infernal va duce la folosirea mijloacelor de transport în comun”, susţine Păun.

Oraşul blocat

„Ținem pe loc proiecte de aproape 300 de milioane de euro”, spunea recent primarul Emil Boc. Cel puţin două zone din Cluj se apropie de „limita roşie” a traficului, potrivit datelor de la primărie: Bună Ziua şi Borhanci. Gradul de utilizare a străzii Buna Ziua, principala arteră a celui mai nou cartier al orașului, a trecut de 90%, semnala Nicolae Burnete, profesor la Universitatea Tehnică în cadrul departamentului de autovehicule rutiere și transporturi și membru nou în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a orașului.

”Azi, avem 56 de proiecte imobiliare blocate, aflate în diverse stadii de analiză de circulație pentru că nu sunt alternative. Proiectele sunt din zonele critice: Borhanci, Soporului, Câmpului, Bună Ziua, adică zone în care se presupune să existe o legătură cu centura. Dacă nu se realizează conexiunea cu Centura Metropolitană a Clujului pur și simplu nu poți să desenezi arterele de circulație la complexele imobiliare, care presupun 100 – 200 – 300 de apartamente. Stăm cu ele blocate pentru că nu există soluții de trafic. Pe celelalte artere se mai pot aproba, ca și pe Bună Ziua, numai după ce va fi lărgită strada la 3 sau 4 benzi și facem alternative. Până atunci stăm cu proiectele blocate. Clujul este blocat de București pe câteva proiecte majore de infrastructură, care temperează dezvoltarea lui. Și economică, și imobiliară și de trafic. Noi facem parkinguri, benzi dedicate pentru transport în comun, sensuri giratorii, încurajăm transportul în comun, cumpărăm mijloace de transport, dar centurile de ocolire țin de guvern peste tot în lume”, spunea în octombrie primarul Emil Boc, citat de presa locală.

Citeşte şi:

Concursul care va salva traficul din “Pipera” Clujului de la colaps

 

Vezi şi:

 

Borhanci, destinație de șantiere de locuințe – noul “Bună Ziua” al traficului de Cluj?

Un comentariu

  1. In care tara civilizata ati mai vazut asa ceva, sa construiasca cineva bloc de 20 de etaje chiar langa casa omului, IN CENTRU ??? Ce oameni fara minte pot aproba constructia de blocuri imense pe o straduta cu o singura banda ? De ce se distruge Centrul orasului cu aceste blocuri, cand peste tot in lume se incearca pastrarea unui anumit aspect vechi al orasului ? Sorin Fifty-Fifty Apostu nu tot din cauza acstor asa zise dezvoltari imobiliare a ajuns la inchisoare ?

Scrie un comentariu