Închide

Primăria Oradea și-a adus serviciile la un touch distanță de cetățeni. În engleză și română. Urmând și varianta în limba maghiară. Ce planuri sunt la Cluj

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - feb. 04, 2015 0 386

Mai la vest de Cluj, o administrație locală a mai lansat o aplicație mobilă care să apropie orașul, evenimentele, atracțiile și unitățile turistice de oameni. În română și engleză, urmând să fie disponibilă curând și în limba maghiară. Aceasta după ce în noiembrie anul trecut a lansat o altă aplicație prin care locuitorii orașului pot trimite sesizări on-line administrației locale de pe tabletă sau smartphone. La Cluj-Napoca, 2015 va fi anul internetului wireless în centrul orașului.

Săptămâna aceasta primăria din Oradea a lansat public o aplicație, Oradea City App, de promovare a turismului în municipiu și stațiunea Băile Felix. „Oradea City, așa cum este afișată în magazinele de aplicații ale telefoanelor deștepte care rulează IOS sau Android, este cea mai complexă aplicație de acest fel din România. Pe lângă informațiile pe care le oferă, aceasta pune la degetul și urechea utilizatorului informații diverse; de la obiective turistice cu ghid audio (în curând) până la spitalele, farmaciile sau atm-urile din oraș. Pe lângă oferta vastă de informații sub diferite forme: fotografii, audio, text, aplicația este pro-activă anunțând utilizatorul despre evenimentele care se desfășoară în oraș. La fel ca și celelalte informații secțiunea de evenimente este punct de interes, adică un punct geo-localizat pe o harta, fapt ce-i oferă utilizatorului posibilitatea de a-și programa ruta până la locul de desfășurare a evenimentului sau de a-l pune în calendarul telefonului pentru a nu uita de el”, anunțau săptămâna aceasta oficialii instituției. Aplicația este disponibilă în engleză și română, urmând ca în perioada următoare să fie scoasă și varianta în limba maghiară.
În noiembrie 2014, tot cei din Oradea au lansat o aplicație prin care locuitorii orașului pot trimite sesizări on-line administrației locale de pe tabletă sau smartphone. Aplicația e gratuită, se numește Oradea City Report și vizează responsabilizarea cetățenilor. Potrivit administrației locale vecină cu Cluj, aplicaţia reprezinta o linie de urgenţă pentru probleme publice, care va contribui la dezvoltarea spiritului civic al cetăţenilor şi la creşterea încrederii în operatorii de servicii publice locale. Orădenii pot să trimită sesizări și incidente către Primăria Oradea şi operatorii serviciilor publice locale (Compania de Apă Oradea, Oradea Transport Local, Termoficare Oradea, Poliţia Locală Oradea, Luxten Lighting Company, RER Ecologic Service). „Acest nou serviciu pus la dispoziţia cetăţenilor are menirea de a ajuta Oradea să devină un loc mai bun pentru cetăţeni, un loc în care aceştia contribuie direct la administrarea patrimoniului public al comunităţii. El va ajuta la identificarea în timp real a problemelor care se pot rezolva prin intervenţii rapide, pentru a nu pune în pericol spațiul public sau cetățenii orașului şi de a limita eventualele pagube materiale”, arăta primăria. O astfel de aplicație costă 6000 de euro, iar primăria umează să mai lanseze una pentru plata amenzilor de pe telefonl mobil.
Vorbim de o primărie care a promavat încă de acum câțiva ani transparența și a postat pe site-ul propriu toate contractele primăriei. La Cluj-Napoca, sistemul a fost introdus abia în 2014. Tot anul trecut administrația Boc a introdus plata taxelor și impozitelor locale de pe tabletă, prin QR Code care a apărut pe înștiințările de plată ale clujenilor. S-a mai reușit introducerea plății parcării și biletelor pe mijloacele de transport în comun prin SMS. La începutul lui 2014, s-a organizat împreună cu Clusterul IT un concurs pentru dezvoltarea de aplicații on-line pe care primăria să le utilizeze în activitatea sa. De aici, a rezultat o idee pentru dezvoltarea unei platforme proprii de sesizări de la cetățeni care să fie administrată și coordonată de primărie. „Anul acesta ne concetrăm pe introducerea internetului wireless în centrul orașului dar și pe lansarea platformei de sesizări pentru cetățeni. Este posibil să avem și noi o aplicație de sesizări și pentru telefoanele mobile sau tablete. De asemenea, împreună cu cei de la Clusterul IT mai avem un proiect de smart city”, au explicat pentru Actualdecluj.ro, reprezentanți ai Biroului mass media al primăriei.
Clujenii se plâng și acum de inoperativitatea serviciilor din primăriei, de faptul că la telefonul primarului pentru sesizări nu răspunde, de obicei nimeni. Ca sistem, clujenii folosesc încă platforma privată domnuleprimar.ro, recomandată pe site-ul oficial al primăriei. Cei care sesizează diverse probleme pe această platformă on-line se plâng că nu primesc răspunsuri, dar și că răspunsurile sunt „de umplutură” iar problemele reclamate nu se rezolvă, așa cum ar trebuie să se întâmple într-un oraș civilizat. Mai mult, primăria susține că nu e obligată să răspundă respectivelor sesizări.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare