Poţi circula fără maşină personală? Dezbatere despre trafic, în parc

Poţi circula fără maşină personală? Dezbatere despre trafic, în parc

by -
0 116

Trafic auto tot mai îngreunat, piste de biciclete incoerente, maşini parcate pe trotuar – se numără printre principalele probleme ale clujenilor, iar politicienii cheamă cetăţenii şi specialiştii să vină cu idei şi să dezbată. Monitorul de Politici Locale din cadrul USR Cluj face dezbatere pe tema traficului, miercuri, de la ora 19.00. Tema: „Mobilitate fără mașina personală. Se poate!”. Locul de întâlnire este Parcul Feroviarilor, care tocmai a intrat în “ograda” primăriei şi ar urma să fie reamanajat.

Invitații sunt Tiberiu Ciolacu, de la Planwerk, Mihai Racu, membru în Comsia de Urbanism a Primăriei, Levente Kertesz, președinte al Asociației Clujul Pedalează, George Trif, coordonator Monitorul de Politici Locale şi Radu Mititean, director executiv al Clubului de Cicloturism Napoca. Moderator e deputatul şi activistul Adrian Dohotaru.

“80% din vechea strategie a orașului nu a fost respectată (2007-2013), 90% din actuala (2014-2020) nu e pusă în aplicare. Actualul PMUD (plan de mobilitate) are prevederi relevante, dar administrația locală are o capacitate restrânsă de a-l aplica. Cu toate acestea, chiar și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă are probleme de concepție”, susţine Dohotaru. Una dintre problemele raportului rezidă în lipsa de viziune civico-politică, continuă acesta. “Chiar dacă se fac referiri substanțiale la îmbunătățirea transportului în comun prin crearea de benzi dedicate, la infrastructură mai adecvată pentru cicliști și pietoni, studiul prioritizează infrastructura pentru transportul auto privat pe motiv că este cea mai „fierbinte” problemă. De altfel, legat de un proiect punctual, cel mai mult s-a discutat de centura sudică a orașului, investiție estimată la 152 de milioane de euro și care are șansele să fie terminată la începutul deceniului viitor. Din realizarea investiției în transport privat ar decurge și altele în transport public, asemenea benzilor dedicate exclusiv autobuzelor și troleelor. Dar dezbaterile actualității nu sunt neapărat cele relevante peste 15 ani”, menţionează Dohotaru. Pe de altă parte, “sunt binevenite propunerile de coridoare pietonale de cca 30 de km, noi infrastructuri cicliste de 57 de km, idei de shared space, un birou pentru inovații în mobilitate și multe altele”, aminteşte, totuşi, deputatul.

Vezi şi:

Idee în Clujul maşinilor, de la un expert olandez: o bandă în minus de pe drumurile largi

şi


Viaţa de pieton pe una din arterele principale ale oraşului, unde maşinile au acaparat trotuarele: “te izbești de mașini parcate dreapta – stânga”

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu