Închide

Noutăţile Untold 2016. Organizatorii aşteaptă 300.000 de participanţi şi leagă Untold-ul de magia Transilvaniei

ActualitateTop NewsUncategorized by Actual de Cluj - mai 20, 2016 1 714

300.000 de participanţi – acesta este pariul organizatorilor Untold pentru ediţia de 2016. Cu ce îi atrag la Cluj? Festivalul îi aduce în 2016 pe aceeași scenă pe cei mai buni 5 DJ ai lumii, conform topurilor de specialilate: Armin Van Buuren, Tiesto, Martin Garrix, Hardwell, Dimitri Vegas & Like Mike și Afrojack. În perioada 4-7 august, la Cluj Napoca, vor urca pe cele 10 scene ale Festivalului 150 de artiști din România şi de afară. Până acum au fost vândute peste 45.000 de abonamente pentru cele patru zile de festival, anunţă organizatorii. Aceştia au anunţat şi ideea în jurul căreia se va construi promovarea festivalului: Transilvania şi „capitala nopţii şi magiei”. Se vor construi şi pachete turistice în jurul festivalului clujean, pentru a-i transforma pe festiavlieri în turişti de Transilvania şi se pregătesc şi câteva campanii.

„Untold a devenit un fenomen. Recunoaşterile internaţionale din mediul de specialitate şi reacţiile publicului ne obligă la mai mult. Am avut campanii de implicare în comunitate, idee pe care vrem să o ducem mai departe, vom continua şi în 2016. În ceea ce priveşte tema, am început să lucrăm la o strategie pe termen lung şi am decis să folosim potenţialul pe care îl are Transilvania. Direcţia pe termen lung e aceasta: un concept de capitală mondială a nopţii şi a magiei. Vrem să dezvoltăm un univers Untold, să dezvoltăm personaje, să spunem poveşti”, a spus Bogdan Buta, managerul festivalului. Dincolo de poveşti, s-au lansat şi cifre: organizatorii vor să crească de la 240.000 de participanţi număraţi anul trecut la 300.000. Aproximativ jumătate din bugetul festivalului e acoperit prin preţurile biletelor, restul e adus de parteneri. „Vrem să creştem şi zona de Live-uri, o să încercăm să mulţumim un public cât mai larg”, a mai spus Buta despre agenda festivalului.

Festivalul va avea loc în aproximativ acelaşi areal (în zona stadion – Sala Polivalentă – Parc Central), a menţionat Adrian Chereji, director de Markering și Comunicare UNTOLD. Acesta a introdus şi personajul folosit în campania de imagine. „Magicianul e singurul ce are forţa să treacă între două lumi, trecut şi prezent”. „Clujul e un oraş magic. Am vrut să aducem partea de magie la viaţă, aşa încât să susţină oraşul, să îl ajute să ajungă unde îi e locul”, spune Alex Batinas, parte din echipa Untold. „În comunicare ne-am concentrat mai ales pe promovarea internaţională. Festivalul acesta e foarte accesibil pentru publicul străin, oferă o experienţă similară altor mari festivaluri europene, dar e mult mai accesibil în ceea ce priveşte costurile”, a menţionat Chereji. „Vom dezvolta pachete turistice, cu o agenţie parteneră, astfel încât să convingem oamenii ca după festival să mai rămână câteva zile, să viziteze zona”, a mai spus acesta.

Directorul de creaţie al festivalului vine de la McCann Bucureşti şi e fost controlor de bilete RATUC la Cluj, după cum se prezintă creativul. Acesta a introdus noile campanii gândite în jurul festivalului. „Vrem să îi convingem pe clujeni să primească acasă oameni, fără să ceară bani, să facem din Cluj cel mai prietenos oraş din Europa”, spune Sebastian Olar despre una dintre campaniile Untold 2016.

 

Sursa foto: Untold

Sursa foto: Untold

 

Conceptul

THE WORLD CAPITAL OF NIGHT AND MAGIC

Conceptul creativ al UNTOLD 2016 pornește de la poveștile nespuse ale Transilvaniei.

untold magician

 

„În acest an ne-am dorit să exploatăm mitologia nopții, acolo unde Transilvania se înscrie cu succes datorită sutelor de legende povestite sau scrise. Transilvania poate fi considerată la ora actuală cel mai de succes brand al României și prin asocierea cu cel mai bun festival ne dorim sa creăm pe termen lung, Universul UNTOLD: îmbinarea perfectă dintre mitologia nopții și magia tărâmului transilvanean. Forța festivalului vine tocmai din istoria regiunii, Clujul fiind și în trecut și în prezent, polul de interes al Transilvaniei. Personajul principal care face posibila legătura dintre cele două lumi este Magicianul, singurul care poate călători în timp și poate aduce magia trecutului în prezent. Magicianul are la îndemână simboluri specifice transilvănene. Oglinda este portalul care trasează granița dintre lumi, Luna este cea care luminează tot ceea ce este nevăzut, Constelația Lira, fiind harpa lui Orpheus poate trezi la viață orice prin muzica ei, Copacii insuflețiți, zânele și celelalte elemente, vin să completeze atmosfera de magie și povestea. Toate aceste simboluri se vor regăsi în festival în decorațiuni și activări”, spun organizatorii.

Moment din „regia” prin care echipa Untold a anunţat conceptul:

 

Ce anunţă Untold la capitolul Campanii:

Transylvania all inclusive

„Transilvania a fost situată de celebrul ghid turistic Lonely Planet, pe primul loc într-un top al regiunilor turistice din lume care merită vizitate în 2016. În acest an ne propunem să promovăm Transilvania și vrem să le dăm șansa turiștilor să descopere aici mai mult decât un festival. În colaborare cu o agenție de turism vor exista mai multe circuite turistice în Transilvania cu un ghid specializat. Ca să facilităm accesul la obiectivele turistice importante, în acest an ne propunem ca brățara de festival să ofere reduceri sau în unele situații și gratuitate în aceste zone de interes turistic”, spun organizatorii.

Adoptă un Untold-ist

Campania este o inițiativa a unui clujean, Mihai Huțanu, și își propune să dovedească faptul că orașul Cluj Napoca este într-adevăr cel mai prietenos oraș din Europa. „Proiectul a apărut ca o reacție la numărul relativ scăzut de locuri de cazare comparativ cu cererea extrem de mare  în perioada festivalului. La finalul campaniei, ne dorim ca cel puțin 8000 de clujeni să-și pună la dispoziție locuința pentru festivalieri reușind să oferim în acest fel în jur de 10.000 de locuri de cazare”, explică organizatorii Untold.

Pay with blood şi Bac de 10

Campania Pay with Blood, care a avut în 2015 un impact mare în comunitate va fi reluată și în acest an. „Scopul proiectului a fost sa încurajam donarea de sânge dar și să tragem un semnal de alarmă cu privire la numărul mic de donatori de sânge din România. Dacă anul trecut campania a fost realizată doar în două orașe, Cluj și București, anul acesta proiectul va fi extins în toate marile centre universitare din România. În plus, în parteneriat cu platforma Și Eu Donez ne propunem să lansăm un proiect unic în România, pornind de la nevoia de donare de sânge. Proiectul va fi lansat în luna iunie. Și pentru că perfomanța în educație trebuie permanent încurajată, campania Bac de 10 va continua și în acest an. Toți absolvenții din țară ai examenului de Bacalaureat care obțin nota 10 vor primi câte un abonament la Festivalul UNTOLD, iar cei care promovează vor avea reduceri substanțiale”, transmite echipa Untold.

UNTOLD are radio

Primul radio al unui festival din România se aude deja pe www.untold.com. Radio UNTOLD e primul radio exclusiv cu muzică electro-dance din România. În playlistul radioului se vor regăsi artiștii din festival dar și ultimele noutăți din domeniu.

Untold, Best Major Festival 2015 şi brandul anului în România

UNTOLD 2016 va avea loc în perioada 4-7 august, iar pe scenă vor urca peste 150 de artiști internaționali de renume, dintre care: DIMITRI VEGAS&LIKE MIKE, AFROJACK, ARMIN VAN BUUREN, HARDWELL, MARTIN GARRIX, TIESTO, FAITHLESS, PAROV STELAR, Chase and Status DJ Set, Dannic, Dubfire Live: Hybrid, Dub Fx, Ella Eyre, James Arthur, Jamie Jones, Jeru the Damaja, Kwabs, Lost Frequencies, Mazde, Nahko and Medicine for the People, Netsky DJ Set, Pendulum & Verse DJ Set, Route 94, Rudimental DJ, Sasha, Scooter, Sharam, The Asteroids Galaxy Tour, Y’akoto.

UNTOLD a fost desemnat BEST MAJOR FESTIVAL în cadrul European Festival Awards 2015, eveniment ce a avut loc în Groningen, Olanda. O altă recunoaștere a venit din partea celui mai de seamă reprezentant național al industriei de marketing și comunicare, International Advertising Association Romania (IAA) care a oferit festivalului titlul de Brandul Anului 2015.

Un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare