Închide

Ministerul Transporturilor și-a asumat în buget proiectul Centurii Metropolitane a Clujului. Boc e tot nemulțumit

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mart. 07, 2017 0 4255

Primarul Emil Boc a speculat la greu ipoteza că Guvernul Grindeanu ar fi abandonat Clujul, lăsând pe dinafară unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale orașului: Centura Metropolitană (care în Master Planul General de Transport a fost denumită Transregio Feleac).  Prezent într-o emisiune la Realitatea FM, directorul filialelei clujene a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Eugen Cecan, a precizat că a primit directivă de la București pentru a demara procedura de licitație, pentru realizarea sudiului de fezabilitate care vizează acest proiect.

„Acum o săptămână am primit o adresă din partea Companiei şi a Ministerului Transporturilor pentru a trimite o evaluare a costurilor pentru studiul de fezabilitate (SF) a legăturii de la Gilău până la Cora. Este faza întâi a proiectului, iar faza a doua va fi programată probabil la anul. Ne ocupăm de şapte zile să scoatem la licitaţie studiul, compania ne-a dat mandat. Zilele acestea sper să stabilim valoarea estimată a studiului de fezabilitate; acesta ne va da trei variante de traseu. În principiu, şoseaua pleacă din sensul giratoriu de la Cora, ocoleşte Floreştiul şi Gilăul şi se va insera în DN1, înaintea Terasei Căpuş, unde se va realiza un sens giratoriu. Până acum, centura aceasta a fost o poveste, acum e concret. Poate la rectificarea bugetară din vară vom primi sume şi pentru elaborarea SF-ului pentru faza a doua a proiectului”, a explicat Eugen Cecan la Realitatea FM Cluj.

Deși Ministerul și-a exprimat interesul de a demara acest proiect, primarul Clujului s-a arătat tot nemulțumit, de data aceasta, de stratetgie: „Tronsonul Cluj (Nodul N Mănăştur) – centura de sud – Selgros – Nodul centura Apahida / Vâlcele) este VITAL pentru deblocarea traficului în Cluj. Se pune căruţa înaintea cailor. Sau cel puţin să se lucreze concomitent la ambele sectoare. Tronsonul 1 e necesar, dar fără corelare cu al doilea nu facem decât să mai creăm un ambuteiaj enorm la intrarea în Cluj. Deci tronsonul din Cluj-Napoca trebuie prima dată. Sper să îşi schimbe strategia în interesul clujenilor”, a spus Boc, potrivit Ziua de Cluj.ro

Reamintim că Centura Metropolitană a Clujului – fiind parte din Master Planul General de Transport – va putea fi finanțată din fonduri europene. În total, traseul se întinde pe 38,3 km, iar lucrările de consturcție sunt estimate la peste 126 de milioane de euro.

Vezi și:

Comisia de Transporturi a Parlamentului European a vizitat Clujul. “Pac-pac”, orașul visează deja că are centură metropolitană

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare