Închide

Marea negociere. Ce variantă va alege primăria pentru implementarea benzilor dedicate transportului în comun pe axa est-vest

ActualitateAdministrațieSinteză știri localeTop News by Actual de Cluj - mart. 07, 2017 0 686

Proiectul pilot al benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun – implementat anul trecut pe o mică porțiune din Piața Cipariu – spre Calea Dorobanților și pe care primăria a anunțat că-l dorește extins pe axa est -vest, din Mărăști, zona bisericii Sf Petru până la intersecția cu strada Coșbuc –  va fi pus în operă, pe trei tronsoane. Vorbim de B-dul 21 Decembrie 1989, din zona Bisericii Sf Petru până la Regionala CFR, de la Regionala CFR până la intersecția B-dul 21 Decembrie 1989 cu strada Regele Ferdinand sau chiar până la primărie, și de pe Memorandumului/Moților până la intersecția cu strada George Coșbuc.

Sectorul care ridică probleme și unde nu s-au pus de acord specialiștii este ultimul dintre acestea. „Lucrurile vor fi lămurite”, după cum a explicat viceprimarul Dan Tarcea, în cadrul ședinței comisiei de circulație programată în 8 martie. Specialiștii de la UTCN urmează să mai prezinte date care vor sta la baza deciziei privind felul în care se vor implementa benzile dedicate transportului în comun dorite de primărie pe axa est-vest.

Anul acesta a fost avansată și soluția unor benzi reversibile, însă, spune Tarcea, pe Memorandumului/Moților, valorile de trafic dimineața și seara sunt apropiate ca număr de mașini care tranzitează zona în decurs de o oră, așa că respectiva inițiativă nu s-ar justifica.

Rămâne în discuție varianta în care se va merge pe actuala configurație a carosabilului pe Moților cu instituirea unui sens unic pe direcția Mănăștur pentru traficul auto. Benzile dedicate pentru mijloace de transport în comun vor fi configurate, câte una pe sens, la bordură. Alternativa pentru traficul spre centru
va fi, pe lângă strada Clinicilor, și artera Cardinal Iuliu Hossu, pe care primăria intenționează să instituie sens unic, via centru.

În ceea ce privește tronsonul II, între Regională și intersecția B-dul 21 Decembrie 1989 cu strada Regele Ferdinand, s-au făcut măsurători și propunerea de interzicere a virajului auto la dreapta stă în picioare. Intersecția este tranzitată de circa 200 de mașini pe oră care aleg traseul spre Regele Ferdinand.

Declarațiile au fost făcute de Tarcea la emisiunea  “Dimineți în realitate” difuzată la Realitatea fm.

MAI JOS, DETALII DESPRE BENZILE DEDICATE PENTRU MIJLOACELE DE TRANSPORT ÎN COMUN PE CARE PRIMĂRIA A ANUNȚAT CĂ LE VA FACE ANUL ACESTA:

Benzile dedicate transportului în comun răstoarnă regulile de circulație în centru, dacă testele de trafic ies favorabil

Nou scandal la Cluj. Primăria acuzată că “fură” de la pietoni ca să facă transport public performant

Administrația, “penalizată” după ce a vrut să ia de la pietoni pentru benzile dedicate transportului public

“Revoluția” pentru descongestionarea traficului începe în 2017. Cum a fost la dezbaterea privind majorarea taxelor de parcare în centrul Clujului

Patru noi sensuri giratorii și o premieră pentru circulația din Cluj

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare