Închide

Încep lucrările pe o nouă porțiune din Autostrada Transilvania: Nădășel – Topa Mică

ActualitateAdministrațieTop News by Cosmina Fernoaga - mart. 06, 2017 0 3103

Lucrările la Autostrada Transilvania continuă pe o nouă porțiune, la ieșirea din județul Cluj. În speță, e vizată porțiuena Nădășel – Topa Mică, de 16,8 km (Sectorul 3A , Gillău – Mihăiești). Pe prima porțiune, Gilău – Nădășel, de 8,7 km, a lucrat Asocierea Spedition UMB  SRL- Tehnostrade SRL. În continuare, pe tronsonul de la ieșirea din județul Cluj va lucra Asocierea  ICM Gruppo – ICM SpA – Via Ponte Rom SRL. Consiliul Județean Cluj a semnat, astăzi, autorizația de construire, urmând ca lucrările să poată demara imediat, având în vedere că noua legislație permite consturctorilor să-și obțină avizele necesare și pe parcurs.

Trebuie amintit că deși s-au finalizat lucrările la porțiunea Gilău – Nădășel, tronsonul nu poate fi conectat cu sectorul Câmpia Turzii – Gilău (executat de compania Bechtel), din pricina podului de peste Someș, care a rămas pe dinafara proiectului. Mai exact, compania americană Bechtel n-a apucat să finalizeze și acest pod din zona Gilău, Ministerul Transporturilor decizând să-i rezilieze contractul. Între timp, s-au realizat lucrările pe traseul Nădășel, dar fără pod, această porțiune nu poate fi legată cu trosonul Gilău – Câmpia Turzii.

Ministerul Transporturilor a anunțat, recent, că va organiza o licitație separată, pentru atribuirea lucrărilor la podul de la Gilău..

„Între timp vor putea demara lucrările la porțiunea Nădășel – Topa Mică (ieșirea din Județul Cluj). Certificatul a fost emis ca urmare a cererii formulate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi vizează terenul situat în judeţul Cluj, în intravilanul şi/sau extravilanul localităţilor Viştea, Nădăşelu, Şardu, Sînpaul, Mihăieşti şi Topa Mică, din comunele Gîrbău şi Sînpaul ce urmează a fi traversate de acest sector al autostrăzii. Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate” a transmis Consiliul Județean Cluj.

Certificatul de urbanism impune o serie de condiţii:
– Relocarea traseului autostrăzii de la km 12+200 până la km 15+080 înainte de intrarea în satul Şardu, între sat şi DN1F (există spaţiul necesar), în scopul evitării traversării printre case, deoarece proiectarea s-a făcut utilizându-se hărţi mai vechi de anul 1970, în care cartierul Sinistraţi nu apărea;
– Se solicită ca în Proiectul Tehnic să fie prevăzută o zonă de servicii la km 17+800, zonă care în Studiul de Fezabilitate apare ca parcare de scurtă durată;
– Se va asigura continuitatea tuturor drumurilor de acces la terenurile agricole, păduri şi păşuni de pe o parte pe alta a autostrăzii, astfel încât activitatea şi locuirea în zonele afectate să fie afectate la minim;
– Se va proiecta o distanţă mai mare faţă de case cu minim 10-30 m, în segmentele următoare: de la km 16+200-16+300; km 19+080-19+580; km 20+400 – 20+500;

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.