Închide

Gala Premiilor Operelor Naționale e joi la București, Clujul concurează singur la o categorie, e reprezentat la majoritatea. Toate nominalizările

Cultură by Actual de Cluj - Dec 05, 2017 0 43

Cel mai important eveniment al scenelor lirice româneşti, Gala Premiilor Operelor Naţionale, ajuns la a cincea ediție, e joi seara la București iar la una dintre categorii, “cel mai bun spectacol românesc”, Clujul concurează singur.

Sunt 14 categorii la gală, iar printre ele – “cel mai bun spectacol românesc”. Singura nominalizare – “Motanul Încălțat” de Cornel Trăilescu, pus în scenă la Opera Națională Română din Cluj-Napoca.

Gala Premiilor Operelor Naționale, ajunsă la cea de-a cincea ediţie, este considerată cel mai grandios eveniment care celebrează şi premiază performanțele lirice ale operelor din ţară. Ca la premiile UNITER, nominalizările pentru spectacolele de operă sunt făcute pentru stagiunea anului trecut, iar nominalizările au fost trimise de teatrele de operă cărora producţiile le aparţin.

Din juriu de selecţie fac parte Grigore Constantinescu, Costin Popa, Horia Andreescu, Vivia Săndulescu și Luminiţa Arvunescu. Invitatul special în acest an la Galei Premiilor Operelor Naţionale este celebrul tenor Juan Diego Flórez, unul dintre cei mai buni tenori lirici, care va cânta pentru prima dată pe o scenă din România. Marele Premiu al Galei îl va primi celebra soprană de origine română Marina Krilovici.

Categoriile ediţiei din acest al la Gala Premiilor Operelor Naţionale sunt: Cel mai bun spectacol de operă, Cel mai bun regizor, Cel mai bun dirijor, Cel mai bun solist liric, Cea mai bună solistă lirică, Cele mai bune decoruri, Cele mai bune costume, Cel mai bun spectacol de balet, Cel mai bun debut liric masculin, Cel mai bun debut liric feminin, Cel mai bun coregraf, Cel mai bun solist de balet, Cea mai bună solistă de balet, Cel mai bun spectacol românesc.

Clujul e reprezentat cu nominalizări la majoritatea categoriilor: la categoria “cel mai bun regizor” concurează Alice Barb pentru regia spectacolului “Forța destinului” de Giuseppe Verdi de la Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski” din Constanța,  Matteo Mazzoni pentru regia spectacolului “Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini la Opera Națională din București și András Kürthy pentru regia spectacolului “I puritani” de Vincenzo Bellini la Opera Națională Română din Cluj-Napoca.

La categoria “cel mai bun regizor” e nominalizat Giuseppe Sabbatini de la Opera Națională din Cluj-Napoca, pentru “cel mai bun solist liric” e nominalizat Adorján Pataki pentru rolul “Cavaradossi” din spectacolul “Tosca” de Giacomo Puccini de la Opera Maghiară din Cluj-Napoca, la categoria “cea mai bună solistă” printre cele trei nominalizări se află și Brigitta Kele pentru rolul “Mimi” din spectacolul “La Bohème” de Giacomo  Puccini pus în scenă la Opera Maghiară din Cluj-Napoca, dar și Irina Săndulescu Bălan pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski de la Opera Națională Română din Cluj-Napoca.

 

 

La categoria “cel mai bun spectacol de balet” figurează, între cele trei nominalizări, și două producții de la Cluj – “Revelația trupului” (foto jos) în coregrafia Melindei Jakab la Opera Maghiară din Cluj-Napoca și “Zorba” de Mikis Theodorakis, în coregrafia lui Lorca Massine, la Opera Națională Română din Cluj-Napoca.

Și la categoria “cel mai bun debut liric masculin” e nominalizat un clujean, e vorba de Csaba Sándor pentru rolul “Don Giovanni” din spectacolul “Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart la Opera Maghiară din Cluj-Napoca.

Iată toate nominalizările:

 

1. Cel mai bun spectacol de operă:

“Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București

“Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

“Macbeth” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

2. Cel mai bun regizor:

Alice Barb
pentru regia spectacolului “Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

András Kürthy
pentru regia spectacolului “I puritani” de Vincenzo Bellini
Opera Națională Română Cluj-Napoca

Matteo Mazzoni
pentru regia spectacolului “Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini
Opera Națională București

3. Cel mai bun dirijor:

Ciprian Teodorașcu
Opera Națională Română Iași
Opera Națională București

Marcello Mottadelli
Opera Națională București

Giuseppe Sabbatini
Opera Națională Română Cluj-Napoca

4. Cel mai bun solist liric:

Iurie Gîscă
pentru rolul “Macbeth” din spectacolul “Macbeth” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

Adorján Pataki
pentru rolul “Cavaradossi” din spectacolul “Tosca” de Giacomo Puccini
Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Lucian Petrean
pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București

5. Cea mai bună solistă lirică:

Brigitta Kele
pentru rolul “Mimi” din spectacolul “La Bohème” de Giacomo Puccini
Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Bianca Mărgean
pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București

Irina Săndulescu Bălan
pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski
Opera Națională Română Cluj-Napoca

6. Cele mai bune decoruri:

MATTEO MAZZONI
pentru concepția decorului din spectacolul “Bărbierul din Sevilla” de Giachino Rossini
Opera Națională București

MARIA MIU
pentru concepția decorului din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

VIORICA PETROVICI
pentru concepția decorului din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff
Opera Națională Română Iași

7. Cele mai bune costume:

MARIA MIU
pentru concepția costumelor din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

VIORICA PETROVICI
pentru concepția costumelor din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff
Opera Națională Română Iași

CARLA RICOTTI
pentru concepția costumelor din spectacolului “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București

8. Cel mai bun spectacol de balet:

“Revelația trupului”
coregrafia Melinda Jakab
Opera Maghiară din Cluj-Napoca

“Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
coregrafia Renato Zanella
Opera Națională București

“Zorba” de Mikis Theodorakis
coregrafia Lorca Massine
Opera Națională Română Cluj-Napoca

9. Cel mai bun debut liric masculin:

Jean Kristof Bouton
pentru rolul “Escamillo” din spectacolul “Carmen” de Georges Bizet
Opera Națională Română Iași

Csaba Sándor
pentru rolul “Don Giovanni” din spectacolul “Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart
Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Cătălin Țoropoc
pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București

10. Cel mai bun debut liric feminin:

Anastasia Cușnir
pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski
Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

Irina Iordăchescu
pentru rolul “Butterfly” din spectacolul “Madama Butterfly” de Giacomo Puccini
Opera Națională București

Bianca Mărgean
pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București

11. Cel mai bun coregraf:

Melinda Jakab
pentru coregrafia spectacolului “Revelația trupului”
Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Ioan Tugearu
pentru coregrafia spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff
Opera Națională Română Iași

Carlos Vilán
pentru coregrafia spectacolului “Amorul Vrăjitor. Tricornul” de Manuel de Falla
Opera Națională București

12. Cel mai bun solist de balet:

ROBERT ENACHE
pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București

DAN HAJA
pentru rolul “Zorba” din spectacolul “Zorba” de Mikis Theodorakis
Opera Națională Română Cluj-Napoca

OVIDIU MATEI IANCU
pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București

13. Cea mai bună solistă de balet:

CRISTINA DIJMARU
pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București

Ada González
pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București

LIANA TALOȘ
pentru rolul “Madame Hortance” din spectacolul “Zorba” de Mikis Theodorakis
Opera Națională Română Cluj-Napoca

14. Cel mai bun spectacol românesc:

“Motanul Încălțat” de Cornel Trăilescu
Opera Națională Română Cluj-Napoca

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu