Închide

FOTO Cum arată şantierele de pe autostrada Sebeş-Turda

EconomieTop News by Actual de Cluj - Nov 22, 2017 0 331

Se lucrează, nu departe de Cluj, la încă două bucăţi de autostradă care, laolaltă, ar avea un pic peste 40 de kilometri. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura au făcut o vizită oficială pe șantierele loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda şi prezintă imagini şi stadiul lucrărilor.

Lotul 1 (17 km, constructor Impresa Pizzarotti) arată bine pe zona autorizată, constată “inspectorii”. “Constructorul lucrează îngrijit și bine organizat, iar șantierul arată acest lucru. Pe secțiunea care cuprinde nodul Alba Iulia Nord, la câteva zile de la emiterea autorizației de construire, lucrările au început în forță, fiind concentrate multe utilaje pentru realizarea săpăturilor în dealul de la limita cu lotul 2. Ultima secțiune neautorizată a acestui lot este nodul Sebeș, unde este în derulare procedura de mediu, precum și realizarea exproprierilor suplimentare. Solicităm CNAIR accelerarea pe aceste două probleme birocratice, astfel încât până la finalul anului să fie eliberată autorizația de construire”, precizează reprezentanţii asociaţiei care monitorizează şantiere de drumuri. Neoficial, termenul pentru finalizarea acestui tronson de autostradă este finalul anului 2019, “dar doar printr-o soluționare proactivă a blocajelor birocratice de către CNAIR”, spun cei de la Pro Infrastructura. La finalul lunii octombrie procentul oficial de execuție era de 39,00%, un avans de 3% față de luna anterioară.

Pe lotul 2 (24,25 km, constructor asocierea Aktor-Euroconstruct) blocajele birocratice sunt aproape în întregime soluționate, constructorul având de câteva luni “undă verde” pentru realizarea lucrărilor pe cea mai mare parte a lotului. “Mobilizarea este însă insuficientă pe acest șantier. Deși în ultimele luni s-a avansat într-un ritm bun la partea de terasamente, unde “s-a ieșit” din pământ, ajungându-se la nivel de balast stabilizat și chiar la asfalt pe un scurt sector de probă, volumul mare de muncă rămasă necesită o mobilizare mai bună. În plus, marea problemă a acestui lot este în continuare avansul nesemnificativ la structurile principale ale autostrăzii (podurile peste Mureș, viaductul peste calea ferată Cluj-Alba Iulia). În concluzie, suntem pesimiști în ceea ce privește termenul de final de 2019 pentru finalizarea lucrărilor. La finalul lunii octombrie procentul oficial de execuție era de 43,10%, un avans de 2,76% față de luna anterioară”, arată reprezentanţii asociaţiei.

Puteţi găsi AICI mai multe detalii

Imagini publicate de Asociaţia Pro Infrastructură:

Nici un comentariu

Scrie un comentariu