Închide

Facebook intră în competiție cu Google printr-o companie înființată la Cluj

ActualitateTop News by Actual de Cluj - mart. 09, 2015 0 618

Gigantul Facebook intră în concurență cu alt gigant, Google, printr-o platformă dezvoltată de o companie clujeană
Facebook a anunțat că va construi o platformă de schimb de reclame care va automatiza publicarea reclamelor din partea altor publisheri pe rețeaua de socializare, arată adage.com, care citează surse apropiate proiectului. Platforma va fi construită cu ajutorul LiveRail, un proiect pornit de la Cluj și cumpărat anul trecut de Facebook, și se referă la reclame video și display.
Schimbul de  reclame va permite publisherilor să vândă publicitate prin intermediul unor licitații intermediate de LiveRail – un model similar cu cel dezvoltat de Google prin AdWords. Astfel, cumpărătorii de publicitate vor putea licita pentru publisheri prin unelte automate de cumpărare de reclame numite demand-side platforms (DSP) – dar în acest moment nu se cunoaște momentul în care conceptul va fi implementat.

Amintim, Facebook a anunțat în iulie că a cumpărat un startup ce furnizează reclame video, e vorba de LiveRail, fondat la Cluj. Tranzacția prin care Facebook a cumpărat LiveRail a fost estimată la 400 milioane de dolari, dar cifra nu a fost confirmată oficial. LiveRail are trei fondatori, între care doi clujeni – Andrei Dunca și Sergiu Biriș, cărora li se alătură Mark Trefgarne, și avea birouri în San Francisco, New York, Londra, Paris și Cluj-Napoca – după achiziție au rămas deschise doar birourile din Menlo Park, New York și Londra. Biriș și Dunca au fondat la Cluj platforma de user-generated content trilulilu.ro.

„Am convenit achiziţia LiveRail, companie de publicitate online care ajută companii precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett şi Dailymotion să prezinte reclame mai bune în clipurile video care apar pe site-urile acestora şi în aplicaţii. LiveRail a fost înfiinţată în 2007 şi oferă o plaformă extinsă furnizorilor de conţinut video online, care îi ajută să identifice şi să prezinte cele mai bune reclame. LiveRail ajută de asemenea companiile care cumpără publicitate, oferindu-le acces la conţinut video premium şi la informaţiile de care au nevoie pentru a decide unde să-şi prezinte reclamele”, arăta Facebook într-un comunicat publicat în vară.

Conform surselor TechCrunch, LiveRail a avut în 2013 venituriu de 60 milioane de dolari și se aștepta la venituri brute de 200 milioane de dolari în 2014. De altfel platforma de licitare online folosită acum de Facebook este cel mai important asset al LiveRail.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare