Închide

Eşti turist sau localnic? Pune o notă în „catalog” pentru locurile Clujului

EconomieTop NewsUncategorized by Kristina Reştea - mai 28, 2016 1 1034

Olivo – 5*, Captain Bean – 5*, Meron – 5*. Sunteți de acord? Dacă da – atunci poate mai vreți să treceți pe la o cafea, dacă nu cunoașteți locul puteți să îl testați, iar dacă pur și simplu nu sunteți de acord puteți să scrieți un review negativ și să îi avertizați pe alții că nu totul e de 5*. Asta fiindcă cei de la I Love Cluj, populară comunitate online, au lansat de câteva săptămâni insidecluj, „o platformă ce aduce a yelp sau tripadvisor”, zic chiar inițiatorii săi. Mai precis, un loc în care utilizatorii pot să caute și să dea review-uri locațiilor din Cluj. Deocamdată, cei care au dat note sunt puțini, așa că relevanța stelelor obținute e discutabilă, însă platforma e proaspăt lansată.

„Scopul e să promovăm afacerile locale și să îi incurajăm pe turiști și clujeni să le treacă pragul și, pe termen lung, să punem umărul la creșterea pieței”, expune Andrei Mutu intenția declarată a I love Cluj. Portalul a început cu 60 de locații inclusie și un plan de creștere la 150. Se poate monetiza ideea? „Companiile pot să opteze pentru un cont premium sub 100 de euro / an și pot să adauge mai multe informații. Nu îmi dau seama ce impact o să aibă, vreau ca proiectul să fie cel puțin sustenabil, să îl dezvolt. Se fac multe restaurante și cred că e nevoie ca oameni să le vada, să le afle povestea și să dea review-uri. Vrem să mai adaugăm și obiective turistice si lucruri utile, plus chestii mai amuzante. Dorim să intram şi pe alte domenii: medical, fashion, magazine specializate, librării, obiective turistice, saloane, completează Andrei.

inside cluj

Clujul a devenit în ultimii ani casă de inițiative antreprenoriale din zona IT. Asta se știe și se vede. Și mai există un domeniu popular: în industria HoReCa – așa motivează și cei de la I Love Cluj orientarea înspre acest segment, cu câteva exemple.

„În Cluj sunt tot mai multe inițiative antreprenoriale în zona de IT, dar și în HoReCa, unde avem ințiative ca Meron – construit de un grup de tineri ambițioși, Roots – o cafenea de specilitate dezvoltată de către un specialist cu experiență în domeniu, À la Tarte – local realizat de o tânără ce a renunțat la cariera în marketing pentru a face ceva din pasiune, Let’s Coffee – dezvoltată de un tânăr încăpățânat care a lăsat Sighetul Marmației pentru a dovedi că la Cluj se poate face și vinde cafea de calitate”, spune Andrei Mutu, pe noua platformă. „Turismul și calitatea vieții localnicilor sunt puternic influențate de standardele serviciilor locale, iar dacă ne dorim să fim cu adevărat un oraș internațional e necesar ca acest sector să crească prin atenția la detalii, varietate, prețuri corecte, cât mai mulți furnizori locali și calitatea servicilor. Clujul, din păcate, nu are multe obiective turistice, însă poate foarte bine să fie un oraș al experiențelor: evenimente culturale și sportive, festivaluri, conferințe”, crede Andrei.

A la Tarte (sirsa Facebook)

A la Tarte (sirsa Facebook)

E sau nu util un astfel de portal pentru piața locală? De ce? L-am întrebat pe unul dintre cei care au de administrat localuri pe piața clujeană și care figurează deja pe „”tripadvisor”-ul de Cluj. „Pentru un brand din HoReCa, site-urile de rating sunt o oglindă în primul rând a calității produselor și serviciilor, un rezultat al experienței clientului în locurile pe unde a trecut. Noi învățăm din fiecare review și în același timp recompensăm echipa daca review-urile sunt pozitive. Din fericire, până acum avem ratinguri extrem de bune pe toate platformele, semn că îmbunătățim zi de zi tot ceea ce facem, iar o parte din măsurile pe care le luăm vin în urma acestor reviweuri”, spune Bogdan Ciocian, din partea echipei Meron.

Un comentariu

  1. Ar trebui sa se mai lucreze la SEO. Daca cauti „insidecluj” pe Google, link-ul catre site e destul de jos (in cazul meu a fost pe locul 7). Multi oameni nu-l vor vedea decat daca-l cauta in mod specific.

    Mult succes.

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare