Închide

De ce trebuia anulată licitația pentru salubrizarea Clujului

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - sept. 02, 2014 0 341

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) susține în motivarea deciziei din 28 august,, prin care a dispus anularea licitației pentru salubrizarea Clujului că aministrația locală trebuia să decidă din start să anuleze procedura.

„Din conținutul celor trei contestații, Consiliul reține că există solicitarea comună de anulare a procedurii de atribuire în cauză, în temeiul art. 29 alin. (9) din Legea nr. 51/2006-legea serviciilor comunitare de utilități publice, republicată potrivit căruia <<Delegatul are obligația de a atribui contractul de delegare a gestiunii prin aplicarea procedurii de licitație publică deschisă. Procedura de licitație se poate finaliza numai dacă în urma publicării anunțului de participare la licitație au fost depuse cel puțin 3 oferte și cel puțin 3 ofertanți îndeplinesc criteriile de eligibilitate.

În cazul în care, în urma publicării anunțului, nu au fost depuse cel puțin 3 oferte sau criteriile de eligibilitate nu sunt îndeplinite de cel puțin trei ofertanți, delegatul este obligat să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație, în termen de maximum 60 de zile de la data anulării procedurii”, se arată în motivarea deciziei CNSC. Instituția arară că respectiva critică este justificată în contextul în care pentru lotul 1 din cele patru oferte depuse, trei au fost declarate inacceptabile iar pentru lotul doi, din cele șase oferte, patru au fost respinse ca inacceptabile. În consecință, CNSC susține că primăria trebuia să anuleze procedura, mai ales că licitația organizată la Cluj trebuia să se rapoteze atât la Legea nr. 51/2006 cât și la ordonanța nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de consiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune servicii, cu mdificările și completările ulterioare.

Ținând cont de faptul că dispozițiile din Legea nr. 51/206 sunt imperative, în sensul că procedura de atribuire se poate finaliza doar dacă, pe lângă condiția de a fi depus cel puțin trei oferte, trebuia îndeplinită și cea ca cel puțin 3 ofertanți să îndeplinească condițiile de eligibilitate, autoritatea contractantă avea obligația de a anula procedura de atribuire pentru ambele loturi”, mai arată Consiliul.

CNSC mai menționează că Curtea de Apel Alba Iulia, printr-o decizie de anul acesta a dispus anularea unei proceduri similare de licitație din aceleași considerente, invocând prevederile legii speciale privind salubritatea, în condițiile în care licitația era organizată pe Ordonanța nr. 34/2006.

Deși Rosal, Romprest și Brantner Vereș au contestat și alte aspecte din oferta grupului de firme RER despre care spune că nu fost conformă caietului de sarcini, Consiliul nu a mai intrat pe fondul contestației și a dispus din start anularea procedurii.

Directorul de dezvoltare al Rosal, Radu Gheorghe, a declarat pentru actualdecluj că se așteaptă ca primăria din Cluj să respecte decizia. Eugen Vereș, directorul Brantner a menționat că oricum la licitație au participat și au câștigat <<mercenarii>> din domeniu, dând exemplu firmele Supercom sau Polaris M. Holding care nu vor face altceva decât să tazele și să umfle facturile pentru curățarea orașului. Florian Walter a spus tot pentru actualdecluj că a decis să contesta cel de-al doilea rezultat al licitației (atribuirea către grupul de firme RER a contractului) deoarece avea informații că firme din asociere nu îndeplineau cerințele din caietul de sarcinini. 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.