Cum vi se par parcările din incinta Aeroportului clujean? Un întreg scandal...

Cum vi se par parcările din incinta Aeroportului clujean? Un întreg scandal stă să explodeze la nivelul Consiliului Județean

UTI Parking&Hotel Management este compania care administrează parcările din incinta Aeroportului clujean, în baza unui contract de concesiune de teren, câștigat în urma cu mai bine de 7 ani.  După ce ani de zile, conducerea Aeroportului a făcut casă bună cu această firmă, lăudându-i investiția realizată, astăzi, o vrea definitiv plecată. Reprezentanții Aeroportului au trimis notificare către Consiliul Județean solicitând ca firmei UTI să i se retragă concesiunea, iar terenurile vizate de investiție să intre din nou în custodia Aeroportului. Inițial, președintele Consiliului Județean a fost de acord să transfere Aeroportului parcelele pe care UTI nu le-a folosit încă (în contractul inițial, firma se angajase să realizeze, pe lângă parcare, și un parking suprateran, și un Hotel).  Reprezentanții UTI au răspuns la rândul lor cu o notificare, avertizând Consiliul Județean că o astfel de intervenție ar fi ilegală, pentru că investițiile prevăzute în contractul inițial n-au mai fost realizate din culpa proprietarului, adică a Consiliului Județean. Consileirii județeni au propus o mediere între UTI și conducerea Aeroportului, urmând ca în perioada următoare să se ia o decizie în această privință.

Ce se ascunde în spatele neînțelegerilor cu UTI

Nu este foarte clar cum a ajuns conducerea Aeroportului în dispută cu reprezentanții firmei UTI – după atâția ani de colaborare și bună înțelegere – un lucru, este, însă cert. Parcarea terană construită de UTI în incinta Aeroportului include și o parcelă care, în cadrul contractului, nu a era prevăzută pentru un astfel de scop. Mai concret, UTI s-a extins cu parcarea pe un teren care nu-i aparține. Sursele Actual de Cluj spun că, de fapt, tot terenul concesionat firmei UTI nu era liber de sarcini, în momentul organizării licitației prin care s-a atribuit acest contract. De altfel, la niciun an de la semnarea contractului – care implica și construcția unui Hotel și a unui parking suprateran – Consiliul Județean a hotărât să suspende o parte din clauzele de concesiune, tocmai pe considerentul menționat. O bună parte din terenul gândit pentru investiție era ocupat, aflându-se în gestiunea unei firme private (Aviatrans), cu care Aeroportul și insituția Consiliului Județean s-au judecat ani de zile. Așadar, UTI a scăpat de cea mai dificilă condiție din caietul de sarcini – condiție care i-a ținut la distanță pe alți posibili investitori, și anume construcția hotelului. Cum situația era neclară și în privința terenului destinat pentru parking, și acest obiectiv a fost amânat de constructor. Anul trecut, după ce Consiliul Județean a câștigat procesul cu Aviatrans, i-a cerut companiei UTI să-și reia angajamentul privind construcția parkingului suprateran. UTI a răspuns că atât clauza pentru parking cât și cea pentru hotel țin de domeniul trecutului, pentru că această parte a fost, între timp, anulată.  În privința extinderii parcării pe un teren aflat în afara contractului de concesiune, UTI a explicat în notificare că ar fi tot vina Consiliului Județean, pentru că nu i-a pus la dispoziție parcela convenită. Mai mult, UTI arată că și-a respectat partea de angajament privind construcția parcării, plătind Consiliului Județean redevență chiar pentru mai multe locuri de parcare decât cele prevăzute în contract. UTI a arătat că administrația județeană a încasat banii fără să se plângă de situația terenului. De altfel, nici Aeroportul nu a făcut vreo sesizare în această privință. Dimpotivă, pe site-ul Aeroportului apar mai multe laude la adresa investițiilor realizate de UTI.

 Cum s-a ajuns aici

Marea afacere din incinta Aeroportului clujean care privea construcția unei parcări, a unui parking și a unui Hotel, a demarat acum mai bine de șapte ani. Consiliul Județean s-a înțeles cu conducerea Aeroportului, decizând să concesioneze terenul prin licitație publică, pentru atragerea unui investitor privat care să suporte costurile acestei investiții. În urma concesiunii, Consiliul Județean avea să se aleagă cu o redevență generoasă, din profitul generat de exploatarea parcărilor și a hotelului. Condițiile impuse în caietul de sarcini au fost de așa natură încât investitorii nu s-au înghesuit să participe la licitație. Doar firma UTI Parking&Hotel Management părea interesată de acest proiect, motiv pentru care a și câștigat rapid contractul, gurile rele susținând, la vremea respectivă, că proiectul a fost atribuit cu dedicație. Investiția nu avea cum să fie realizată, iar conducerea Aeroportului era la curent cu lucrul acesta, având în vedere că o bună parte din terenul implicat în acest proiect nu era liber de sarcini.

Comments

comments

UN COMENTARIU

Scrie un comentariu