Închide

Cum se fabrică străzile private în extensiile Clujului. Cazul Europa

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 04, 2017 0 1348

Câteva zeci de riverani de pe o stradă privată din cartierul Europa au venit la Primărie, la comisia de urbanism, să ceară ca accesul la un viitor ansablu de case dorit în zonă să nu se realizeze de pe artera lor. Oamenii au spus că sunt mulțumiți că stau pe o stradă privată și că tocmai de aceea s-au mutat în zona respectivă, să scape de vacarmul din oraș și să poată să se bucure de spațiul de socializare care în prezent le este oferit de strada Luminii. După discuții preliminare cu riveranii de pe Luminii, proiectanții au propus un alt acces din strada Eugen Ionesco, însă arhitecții din Comisia de urbanism au cerut ca respectivul drum să fie legitimat de un specialist, având în vedere configurația și înclinația terenului.

 

O documentați de parcelare și amenajare a 12 case pe un teren de peste 8000 de metri pătrați situat în cartierul Europa, în zonă străzii Luminii a încins spiritele la ultima ședință a Comisiei de Urbanism din luna mai. Mai mulți riverani de pe artera Luminii care este o stradă privată au venit la Primăriei să ceară ca proiectul să se aprobe doar în condițiile în care în zonă se face un drum nou din strada Eugen Ionesco care să asigure accesul la șantier și, ulterior, la viitorul ansamblu imobiliar. Oamenii au explicat că ei au fost atrași de caracterul privat al zonei și că vor să se bucure de investistițiile lor făcute pentru locuințele private, fără ca artera lor să fie transformată în zonă neargă de cifele care vor circula la viitorul șantier. „Strada este zona noastră de socializare”, au mai completat riveranii. Aceștia au recunoscut însă că artera Luminii, deși era prevăzută cu un profil de 9 metri, în realitate are undeva la 5 metri. Riveranii au menționat, însă, că ei sunt mulțumiți că stau pe o stradă privată.

Arhitectul Sorin Scripcariu, cel care s-a ocupat de proiect, a menționat că acesta respectă toți indicii urbanistici din Planul Urbanistic General și regulamentul de urbanism. După discuții anterioare cu riveranii, arhitectul a explicat că a propus un alt acces la viitorul ansamblu de case, unul dinspre strada Eugen Ionesco, cu două benzi de circulație și totuare, un acces pe care beneficiarii proiectului sunt pregătiți să-l dezvolte.

Primarul Boc s-a arătat pregătit să dezamorseze coflictul și a pledat pentru varinta noului drum. Riveranii au cerut garanții că mai întâi se va face drumul, ca să nu se trezească că, după ce va fi aprobat proiectul, accesul la viitorul șantier se va face tot de pe strada Luminii. Boc a răspuns că va fi condiționat prin aviz, dar și la autorizare.

În schimb, arhitecții din comisie s-au arătat mai sceptici cu privire la noul drum. Arhitectul Vlad Negru a semnalat că în zonă este amenajat un lac artificial care va pune probleme de stabilitate a ternului. Arhitetcul Voicu Bozac a menționat că înclinația terenului este mult prea mare ca să poată funcționa o arteră de circulație ca cea propusă de proiectanți. Mai mult, că aceasta ar comporta alunecări de teren în viitor. Chiar arhitetcul Mihai Racu a sesizat că în zona proiectului este o mică pădurice care va dispărea. Arhitectul Adrian Iancu a recomandat un studiu geotehnic dar și ca viitorul proiect să rezerve și să aducă spațiu verde public.

Iancu – studiu geotehnic trebuie, zonă instabilă, prezența lacului e problematică, spațiul verde public. Primarul a cerut un punct de vedere de la Direcția de Urbanism. Directorul Corina Ciuban a explicat că una dintre condițiile puse pentru aprobarea documentației la discuțiile anterioare a fost respectiva legătură rutieră nou cerută de venicini. „De două ori s-a disuctat. Acum mai rămâne ca proiectantul să ia legătura cu un inginer de drum să vadă dacă se permite realizarea unei astfel de circulații. Nu este nicio zonă verde trecută în PUG”, a completat Ciuban.

Viceprimarul Dan Tarcea a cerut chiar ca studiul geo să fie extins și la parcelele din aval. În plus, Alina Rus , șefa serviciului juridic a reamintit proiectantului că noua legătură rutieră este propusă prin parcelarea terenurilor mai multor proprietari de la care nu există acord în acest sens. Aceasta a mai precizat că douar un singur proprieta (beneficiar al ansamblului viitor de case) are cotă parte din noul drum.

În final, proiectantul a primit sarcina să țină cont de recomandările din Comisiei și, în cazul în care nu va fi posibilă amenajarea noului drum, proiectul să se întoarcă pe masa Comisiei de Urbanism.

Vezi și:

Cum se fabrică drumurile în zona de dezvoltare a Clujului

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare