Închide

Concurs pentru reamenajarea străzii Kogălniceanu. Preşedintele OAR Transilvania: încă un pas mic înspre „liniştirea” traficului din centru

ActualitateTop News by Kristina Reştea - nov. 09, 2017 1 823

După Turnul Pompierilor, extinderea Muzeului Etnografic, masterplan Someş şi Grădina Feroviarilor, următorul concurs pregătit de administraţie în parteneriat cu Ordinul Arhitecţilor din România vizează reamenajarea uneia dintre cele mai frumoase străzi din centrul oraşului: M.Kogălniceanu. Preşedintele filialei Transilvania a OAR crede că e un pas înainte pentru calmarea traficului, chiar dacă oraşul nu primeşte de fapt un concept care să transforme întreaga zonă centrală. Acesta a mai menţionat că s-a acceptat ca parcările noi să se facă doar dincolo de aria protejată a cetăţii.

„Avem în ultima vreme o reclamă foarte mare pentru Cluj, din alt unghi: că aici se fac concursuri. Pornind de jos în sus, cu arhitecţi şi urbanişti, am intrat în dialog cu administraţia locală. Teoretic, de la concursul cu Turnul Pompierilor, mesajul dinspre primărie a fost că tot ce e important în Cluj se va face prin concurs. E o noutate naţională şi insistăm pe acest motto. Am reuşit să mai pornim concursuri şi, treptat, ne apropiem de urbanism în adevăratul sens al cuvântului”, a spus Szabolcs Guttmann, preşedintele filialei Transilvania a Ordinului Arhitecţilor din România, cu ocazia unei întâlniri organizate de RUR pentru a marca Ziua Urbanismului. Un „pas mic” pentru centrul istoric va fi reamenajarea străzii Kogălniceanu. „De trei ani discutăm despre strada Kogălniceanu. După impulsuri din partea breslei, ca să nu se facă investiţie directă, ci concurs, acum avem şansa să sperăm că măcar în 2018 vom avea şi această competiţie. Pentru liniştire trafic, pietonalizare culturală. Parcările se vor realiza dincolo de zidurile iniţiale de Cetate. E o problemă de concept pentru centrul istoric: să nu primească infuzii, accese şi ieşiri de maşini. S-a clarificat ca aceste zone (de parcări) să fie dincolo de aria protejată. Parcările se pare că se vor face din fonduri private”, a mai spus Guttmann. „E vorba despre liniştirea traficului pe o stradă, nu de centrul istoric în ansamblu”, a completat Guttmann.

În ceea ce priveşte abordarea primăriei, citeşte şi:

Cu un leu în plus se face primăvară. Cum vrea Primăria să calmeze traficul în centrul Clujului din 2018

Primăria a anunţat pentru săptămâna viitoare, în 14 noiembrie, o primă întâlnire a tuturor persoanelor interesate să participe la consultările privind găsirea celor mai bune soluții în vederea revitalizării urbane a străzii Mihail Kogălniceanu și a celor adiacente. Aceasta are loc de la ora 17.00, la clădirea Casino din Parcul Central. În baza parteneriatului municipalității cu Ordinul Arhitecților din România (OAR), după finalizarea acestei etape de consultări publice se va realiza o temă de proiectare, care va face obiectul unui concurs de soluții.

Principalele probleme care trebuie stabilite sunt unele de principiu, referitoare la conceptul abordării, spunea preşedintele OAR, Şerbann Ţigănaş, în vară, vorbind despre acest concurs. „Este evident că titlul “pietonalizare a străzii Mihail Kogalniceanu” este spectaculos, dar sugerează eliminarea completă a circulaţiei auto, ceea ce este imposibil şi indezirabil, date fiind instituţiile existente pe stradă şi locuinţele riveranilor. De fapt, avem nevoie de o asigurare a traficului strict necesar tuturor acestora în formule de tip « shared space » . Ca exemplu vă dau intervenţia relativ recentă din Viena de pe cunoscuta stradă Maria Hilfer (Strasse), care face legătura dintre gara de vest şi zona Hofburg). În plus, este necesară augmentarea spaţiilor pietonale, conexiunea cu strada Universităţii şi reamenajarea acesteia, analiza vegetaţiei existente şi integrarea ei in contextul propus etc”, a enumeratŢigănaş.

Mai multe aici:

 

“Examen” pentru Cluj: se pregăteşte transformarea uneia dintre cele mai frumoase străzi din centrul oraşului. Cum ar arăta “noul Kogălniceanu”, pe model vienez?

 

Un comentariu

  1. „În plus, este necesară augmentarea spaţiilor pietonale, ”

    Eu cred că asta e nevoie în multe alte zone din Cluj. Degeaba ai sau vrei să ai un centru pentru pietoni, dacă nu prea ai cum ajunge acolo ca pieton, deși ești la o distanță rezonabilă de centru, ca să poți veni pe jos. Cum poți să te deplasezi pe „cărarea” de trotuar ce a mai rămas pe lângă Catedrala ortodoxă? Cum vrei să vii pe jos în centru din Andrei Mureșanu, când trotuarele de pe stra Brașov și Calea Turzii colcăie de mașini?

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.