Închide

Concurenţii din „buton” ai taximetriştilor ajung la Cluj: Uber devine activ din august

EconomieTop News by Kristina Reştea - iul. 26, 2016 0 566

Uber ajunge în Cluj-Napoca luna viitoare, au anunţat oficial reprezentanţii companiei. Concurenţa taximetriei „clasice” are deja câteva mii de potenţiali clienţi, conform datelor anunţate de cei de la Uber. Aplicaţia americană care îi permite oricărui şofer fără antecendente penale să transporte pasageri în maşina proprie a ajuns mai întâi în Bucureşti, de anul trecut.

Sperăm să ajungem la Cluj până la final de an. Nu știu exact când și unde vom ajunge, focusul e acum în București. Dar Clujul e unul dintre orașele interesante”, spunea Jambu Palaniappan, regional General Manager pentru Europa Centrală și de Est, în iunie anul trecut la Cluj, după conferinţa Techsylvania la care participase.

Când vine Uber la Cluj? “Emisarul” aplicației care vrea să schimbe transportul urban a ajuns în oraș

Un an mai târziu, Uber lansează serviciului UberX la Cluj Napoca, adică „în inima Transilvaniei, unul dintre cele mai dinamice și inovatoare orașe din Europa Centrală și de Est”, spun reprezentanţii companiei. Mai precis, serviciul va fi disponibil pentru clujeni și turiștii care vizitează orașul începând cu prima săptămână din august. Aproximativ 5000 de persoane și-au descărcat până acum aplicația.

“AplicațiaUber a fost deja descărcată de mii de clujeni. Am primit sute de mesaje de la șoferi care își doresc să devină parteneri Uber. Angajamentul nostru față de comunitatea locală presupune, mai mult decât o opțiune de transport sigură și de încredere pentru utilizatori și o oportunitate economică flexibilă pentru șoferi”, a declarat Nicoleta Schroeder, Director General UberRomânia. De altfel, Uber aşteaptă încă aplicaţii din partea șoferilor care vor venituri suplimentare conducând propria mașină şi ar dori să intre în sistem. Condiţiile? Partenerii trebuie să aibă peste 21 de ani, să fie cetățeni rezidenţi ai României și să fi obținut permisul de conducere în urmă cu cel puțin 1 an. Mașina condusă trebuie să fie mai nouă de 2001 (an de fabricație), să fie înmatriculată în România, să aibă minim 4 uși, să aibă asigurarea și inspecția tehnică la zi și să nu aibă defecțiuni sau daune serioase.

75% dintre venituri rămân la nivel local, susţin reprezentanţii Uber.

Clujul este primul oraș în afara Bucureștiului care apare pe harta Uber. „Vrem să mai lansăm și în alte orașe până la finalul anului, dar nu avem înca planuri concrete. Ne uităm la Iași, Timișoara”, a transmis pentru Actualdecluj.ro Alexandra Corolea, responsabilă de comunicare pentru Uber. Reprezentanții companiei nu au făcut deocamdată publice cifre exacte în ceea ce privește numărul de șoferi-parteneri.

În Bucureşti, unde aplicaţia e disponibilă din februarie 2015, șoferii parteneri au diverse ocupații: 37% sunt antreprenori sau liber profesioniști, 31% au un serviciu full-time, în timp ce 22% nu au o altă sursă de venit și conduc cu Uber în timp ce sunt în căutarea unui loc de muncă, arată datele Uber.

Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar în şase ani a înregistrat peste un miliard de curse. Dincolo de ţintele financiare, cei de la Uber susţin că au un scop „mai mare”: reducerea poluării și a aglomerației urbane, aducând mai mulți oameni în mai puține mașini. Din februarie 2015, Uber este şiînRomânia, în Bucureşti, cutreiservicii: uberX, UberSELECTşiUber Child Seat.

Menţionăm că după succesul Uber la nivel mondial au apărut numeroase proteste din partea şoferilor de taxi, care se plâng că astfel de servicii intră pe piaţa companiilor de taxi fără să fie nevoite să suporte costuri la fel de mari pentru respectarea reglementărilor şi licenţe. Aceștia nu au contestat doar servicii de tipul Uber, ci au cerut de fapt reglementări stricte în domeniu.

Ca răspuns la aceste temeri, reprezentanții Uber spun că aplicația crește piața serviciilor de transport și nu ia din „felia” serviciilor existente. Adică, de fapt, ar duce la creșterea numărului celor care renunță la mașina personală.

În Cluj-Napoca operează aproximativ 3.500 de taximetre.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.