Închide

Ce alternativă pregătesc autoritățile la șoseaua din Cluj mai aglomerată ca ruta București-Otopeni

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mart. 23, 2016 0 1314

60.000 de mașini intră zilnic în Cluj-Napoca pe ruta dinspre comuna Florești, despre care administrația locală a menționat că e un traseu mai aglomerat decât șoseaua București-Otopeni. Care sunt șansele să apară variante ocolitoare care să preia parte din acest trafic?, a fost una dintre întrebările adresate primarului Clujului pe video-chatul FaceBOC, deschis pe pagina sa oficială de pe rețeaua de socializare Facebook, unde primarul răspunde în fiecare luni întrebărilor cetățenilor.

Mai precis întrebarea suna așa: Care sunt șansele să avem două centuri ocolitoare pentru traficul din Florești? Primarul Emil Boc a menționat că există două proiecte – o centură mare a Clujului (pentru care se mizează pe bani europeni și pe ajutor guvernamental) și o inițiativă locală, parteneriat între primăria Clujului cu cea din Florești.

Cea de a doua variantă alternativă, a estimat primarul, ar putea să funcționeze începând cu prima jumătate a anului 2017, într-un scenariu optimist.

„Avem două proiecte mari și le vom discuta cu o comisie specială a Parlamentului European, cea de Transporturi care va fi prezentă la finalul lunii în Cluj pentru a analiza posibilitate de susținere prin Master Planul de Transporturi și fonduri europene a proiectelor majore ale orașului, printre care și cele două variante ocolitoare. Este vorba despre centura mare a Clujului, de la nodul de autostradă de la Gilău, până în zona Cora, iar apoi printr-un pasaj suprateran să se lege de centura de sud a Clujului din zona Bucuium, prin Făget-Borhanci- Apahida. Aceste proiecte depind de finanțarea pe care o vom obține”, a spus edilul.

Până atunci ce facem?

Boc a menționat că a avut discuții cu primarul comunei Florești Horea Șulea care pregătește o centură mică Florești-Valea Gârbăului de 5 kilometri, aflată în prezent în faza de evaluare a ofertelor depuse la licitație. „La final de lună am înțeles că va fi desemnat câștigătorul și, dacă nu vor fi contestații atunci în aprilie se poate încheia contractul, după care va urma un interval de 6-8 luni ca să se facă acest traseu. Această centură iese pe Valea Gârbăului, pe teritoriul municipiului iar de acolo, cei 1,4 kilometri îi va pregăti primăria să-i modernizeze astfel încât să se poată ajunge ușor din Florești pe Bucium, în cartierul Mănăștur”, a prezicat primarul.

Potrivit acestuia, planul primăriei clujene este ca în prima parte a lui 2017 să repere întreg tronsonul Bucium-Sf Ioan, până sus în Făget, astfel încât să apara o alternativă de tranzit prin Cluj-Napoca, pe ruta Florești-Calea Turzii. „Deja la Drumul Făgetului se lucrează și cei 3 kilometri de la sensul giratoriu de pe Calea Turzii până la Vila Tușa vor fi gata în luna mai. Apoi am decis împreună cu Regia Domeniului Public să facem și cei 6 kilometri de la capătul Mănășturului până sus în Făget, prin lucrări de întreținere. Asta putem face noi până când vom obține finanțare pentru proiectele majore, să creăm totuși o alternativă. Dacă nu apar complicații cu centura Floreștiului, estimez că noua variantă alternativă la ruta Florești-Cluj ar putea funcționa din prima jumătate a anului 2017”, a spus primarul.

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare