Închide

Câți oameni merg la mall-urile clujene

Economie by Kristina Reştea - iun. 10, 2014 0 3215

Sursa foto: Immofinanz

Sursa foto: Immofinanz

 

Cele două mari centre comerciale din Cluj care se bat pentru clienții din regiune au atras, cumulat, 26 de milioane de vizitatori în 2013, potrivit cifrelor furnizate de operatori.

Polus Center Cluj a înregistrat în 2013 o medie de 900.000 de vizitatori lunar, potrivit datelor transmise de responsabilii de comunicare ai proprietarilor. Pentru prima jumătate a anului 2014, numărul de persoane care au vizitat centrul comercial a avut o creștere de aproximativ 6% față de aceeași perioadă a anului precedent.

„Numărul de vizitatori a crescut constant de la an la an, cu variații de creștere între 4% și 8% lunar. Fiind un centru comercial regional, Polus Center atrage vizitatori din toate județele învecinate județului Cluj. Momentan nu deținem o statistică exactă a numărului de vizitatori pentru fiecare județ în parte, însă menționăm că locuitori ai județelor Alba, Mureș, Bihor, Bistrița, Sălaj, Arad, Satu Mare, Maramureș sau chiar Hundeoara, Sibiu și Brașov trec săptămânal pragul centrului comercial”, a transmis Răzvan Alistar, PR Officer al Polus Center. Printre chiriașii-ancoră (adică brandurile care atrag cei mai mulți clienți pentru centrul comercial) se numără hypermarketul Carrefour, ancorele sportive Decathlon, Hervis și Intersport, cele axate pe retailul vestimentar precum H&M sau Zara, dar și cinematgraful Cinema City (preluat după închiderea Odeon).

În cei aproximativ șapte ani de la inaugurare, ambele centre comerciale de mari dimensiuni din Cluj au experimentat fluctuații de chiriași, după ce o serie de operatori s-au retras din mall-uri sau chiar de pe piața din România. „Există o statistică în acest sens, dar aceasta nu este de natură publică. Menționăm însă că cifrele se încadrează în standarele normale ale industriei de profil din România. Desigur, și centrul nostru comercial a resimțit retagerea de pe piața din România a retailer-ului francez Kiabi, a cinematografului Odeon sau a retailer-ului vestimentar Debenhams”, au menționat reprezentanții Polus. Polus Cluj are o suprafaţă închiriabilă de 60.000 mp şi înglobează 186 de magazine, printre care un complex de cinema cu opt săli şi un hipermarket Carrefour. Polus Cluj este deţinut de grupul austriac Immofinanz şi se află în administrarea EHL Real Estate România.

Celălalt mare centru comercial din Cluj, Iulius Mall, a înregistrat în 2013 un trafic de 15,1 milioane de persoane, potrivit datelor transmise de operatorii complexului. În primele luni ale anului în curs (perioada ianuarie-mai), centrul comercial din Gheorgheni a înregistrat 6,2 milioane de vizitatori. Mall-ul din Cluj este al doilea cel mai mare din rețeaua controlată de ieșeanul Iulian Dascălu, după cel din Timișoara. Cu o suprafaţă de peste 250.000 mp închiriabili de spații, grupul Iulius este cel mai mare dezvoltator şi operator român de centre comerciale de tip mall. Grupul ieșean are sub umbrelă ansamblul multifuncţional Palas Iaşi şi patru mall-uri sub brandul Iulius, în Iaşi, Timişoara, Cluj şi Suceava. Complexul din Cluj este cel de-al treilea mall al reţelei naţionale Iulius, inaugurat în 2007, cu o suprafață închiriabilă de 53.150 mp. Mall-ul cuprinde peste 210 magazine, iar complexul are o suprafaţa desfăşurată de 155.000 mp, care include şi clădirea de birouri construită de aceeași companie în vecinătate. În acestă perioadă, dezvoltatorii de la Iulius mai au în șantier încă o clădire de birouri, în aceeași zonă, pe malul lacului din Gheorgheni.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.