Campanie de festival clujean: lumină pentru casele a 25 de familii din...

Campanie de festival clujean: lumină pentru casele a 25 de familii din ţară

by -
0 84
Sursa foto: EC. Campania in Harghita

Aproape 60.000 de familii din România nu au curent electric – lumina le vine doar de afară (când vine), de la lumânare sau focul din sobă. Festivalul Electric Castle care se desfăşoară anual la Bonţida și un sponsor privat lansat la ediţia din 2017 o campaniei care şi-a propus să aducă lumină pentru 25 de familii. Proiectul este derulat alături de echipele organizației „Free Miorița”, care sunt responsabile de implementarea campaniei; ONG-ul a lansat acum doi ani campania Lumina pentru România, pentru ca școlile și copiii din România să aibă acces la electicitate.

Până în prezent, șase familii din Harghita și Botoșani au primit instalații cu panouri fotovoltaice, care le-au și fost instalate de către voluntarii organizației. „Erau zile când spuneam Doamne, mai bine să n-am mâncare în casă, dar să am un pic de lumină!Zile de iarnă lungă. Când toată viața ta se oprește. Acum mă bucur pentru fiica mea, ea are altă șansă, să meargă la școală, să crească într-o casă normală”, spune Elena Jiga, din satul Filpea, comuna Subcetate, județul Harghita. Cele 6 familii care au primit instalații până acum au în total 11 copii.

Proiectul se realizează cu buget mixt: 30.000 de euro pe care NN Asigurări i-a donat proiectului, dar și prin donațiile pe care participanții la festival le-au făcut pe platforma www.rainorshine.ro, unde au putut vota starea vremii la Electric Castle. Rezultatul celor peste 9.000 de voturi exprimate a înclinat balanța spre un soare strălucitor („shine.

Free Miorița își propune să încheie lucrările la toate cele 25 de case incluse în proiect până în primăvara anului viitor.Pentru acest lucru, e nevoie de cât mai mulți voluntari: cei care vor să ajute pot găsi detalii pe www.freemiorita.ro.

Echipa Electric Castle a sprijinit un alt proiect pentru şcoala locală: un nou teren de sport și dotări în sălile de clasă, investiții ridicându-se la peste 70.000 de euro, sprijinite de un alt sponsor de festival.

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu