Închide

Au venit din America la Cluj ca să înveţe ce e România

Actual de ClujActualitateEducaţie by Actual de Cluj - iun. 18, 2014 0 417

Un grup de studenţi americani a venit la Cluj ca să înveţe despre cultura românească: s-a întâmplat la o şcoală de vară care a durat aproape o lună şi s-a încheiat azi.

Grupul de 11 studenţi americani a venit la Cluj într-o Şcoală de Vară organizată de Universitatea „Babeș-Bolyai” în colaborare cu Institutul Limbii Române ca Limbă Europeană (ILR-LE). Programul ajuns la a 16-a ediţie, „Şcoala de Vară ASU (Arizona State University) în România şi Europa Centrală”, e condus de consulul general onorific al României în Arizona, Ileana Orlich, cea care e şi coordonatoarea celui mai mare program de Studii româneşti din Statele Unite la Universitatea de Stat din Arizona (ASU).

photo 2
La şoala de vară din acest an au participat  11 studenţi americani care au studiat teme  din cultura şi civilizaţia românească: cursuri de limba română, conferinţe şi activităţi culturale care au avut ca scop promovarea limbii şi culturii româneşti, dar şi ateliere de teatru şi dans, vizite şi excursii în zone de importanţă istorică, economică şi turistică din Transilvania.
„Catedra de Studii româneşti de la ASU, cea mai mare universitate de stat din SUA, cu aproximativ 80.000 de studenţi, a crescut, devenind cel mai important program de studii româneşti de peste hotarele României, în bună măsură datorită colaborării academice cu UBB, partenerul nostru de nădejde”, spune Orlich. Ea adaugă că studenţii de la ASU îşi doresc să revină la UBB pentru a studia în continuare la programe de masterat si doctorat.

Patru dintre participanţii la programul din acest an, care include studenţi din Arizona, Idaho, Indiana şi Washington DC, se vor întoarce să îşi continue studiile la UBB în domeniile filologiei şi al tehnologiei globale, pe durata anului academic 2014-2015.
Profesorii de la UBB care au luat parte la acest program sunt specialişti în predarea limbii române ca limbă străină, dar şi în alte domenii: istorie, psihologie, ştiinţe politice, urbanistică, teatru şi televiziune. Aceştia au folosit metode interactive de predare cum ar fi jocurile de rol şi utilizarea documentelor autentice, scrise, audio sau video, vizite „pe teren”, spectacole la TNC, vizionări în cadrul TIFF, şi abordări academice, care au reuşit să capteze atenţia şi interesele studenţilor. La finalul programului, participanţii au primit o diplomă, care atestă participarea la anumite cursuri şi care consemnează perioada de desfăşurare a activităţilor.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare