Închide

Arde groapa de gunoi! Consiliul Județean pregătește o intervenție din fondul de rezerva

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 13, 2016 0 566

Vechea groapă de gunoi a orașului arde cu flacără sau mocnit din 7 aprilie. Locuitorii din zonă, chiar și aeroportul s-au plâns autorităților de fumul toxic pe care sunt obligați să-l ingereze sau care ar putea afecta zboruile de pe aerogara din oraș. Cazul a ajuns pe ordinea de zi a Comitetului pentru Situații de Urgență coordonat de prefectul Gheroghe Vușcan și s-a stabilit o precedură de intervenție. De mâine se vor porni negocieri între Consiliul Județean (cei care administrează vechea rampa) și firma care are contract pentru închiderea gropii de gunoi de la Pata Rât (asociare cu lider Nord Conforest, firmă din familia ACI Cluj) pentru a se efectua lucrări de intervenție cu pământ pentru stingerea incendiului.

„Ca noi să putem rezolva probleme aprinderii rampei de la Pata Rât am cerut intervenția Comitetului pentru Situații de Urgență condus de prefect, mai ales că pompierii n-au reușit să stingă acest incediu, fiind solicitați de cetățeni din zonă, iar pentru a gestiona astfel de situații este nevoie de lucrări speciale. Cu apă nu a mers. Prefectul a numit o comisie formată din reprezentanți de la Mediu, Consiliu și prefectură care a fost ieri pe teren și a întocmit și un raport, cu situația constatată și măsuri care se impun. Din 7 aprilie rampa veche de gunoi arde cu flacără sau mocnit, având în vedere că s-a încălzit și vorbim despre un depozit istoric de deșeuri. De mâine o să pornim negocieri cu firma care a câștigat contractul pentru închiderea rampei pentru a face lucrările de stingere a incendiului, mai ales că lor deja li s-a predat amplasamentul „, a explicat pentru Actualdecluj.ro, președintele Consiliul Județean, Marius Mânzat. Acesta a adăugat că, deocamdată, nu există o estimare a costurilor respectivelor lucrări, dar că banii vor fi mobilizați din fondul de rezervă al forului județean.  „Știu eu, să fie peste 10.000 de lei, dar asta vom stabili în urma negocierilor în funcție de manoperă și de specificul lucrărilor care se vor executa. Având în vedere că a apărut această problemă, care creează neajunsuri locuitorilor din zonă și desigur îngrijorare celor de la aeroport, ea trebuie rezolvată. De aceea a și fost convocat Comitetul pentru Situații de Urgență, ca noi să putem legal interveni și aloca fondurile pentru stingerea incendiului”, a adăugat Mânzat.

12961174_592859434210839_291344374680283224_o

Ședința extraordinară a Comitetului pentru Situații de Urgență, sursa Instituția Prefectului Cluj (Facebook)

 

Președintele forului județean a mai precizat că chestiunea legată de diferendul legat de contractul pentru închiderea rampei de la Pata Rât dintre județ și consorțiul care a câștigat lucrările, la pachet cu rampele din Huedin, Gherla și Turda, este una separată și nu are legătură cu rezolvarea situației punctuale.

Nord Conforest în asociere cu Finara Consult și Interdevelopment a câștigat cu peste 27,2 milioane de lei contractul de proiectare și execuție pentru închiderea rampelor de deșeuri Pata Rât, dar și a celor din Huedin, Turda și Gherla. Anul trecut, odată cu scandalul legat de închiderea rampei temporare care funcționa pe lângă groapa mare de gunoi a orașului, dar și de preluarea de la primărie a vechii gropi de gunoi în mandatul președintelul CJ Mihai Seplecan, au apărut informații în spațiu public potivit cărora în Pata Rât s-au depozitat tone de deșeuri nelegal. „Când a fost licitat acest obiectiv în cadrul proiectului mare cu finanțare europeană, în caietul de sarcini aprobat s-a prevăzut o cu totul altă suprafață, de peste 18 hectare și un volum mai mic de deșeuri față de cel aflat în realitate în rampă, și de aici probleme legate de executarea contractului. E puțin mai complicată problema pentru că noi nu putem modifica contractul, iar constructorul nu poate să închidă numai o parte din perimetrul, cel care a făcut obiectul licitației. O soluție e rezilierea, chiar de comun acord și lansarea unei noi proceduri cu datele reale. Deocamdată această chestiune nu s-a tranșat pentru că, repet, e destul de complicat”, a spus președintele Consiliul Județean.

De cealaltă parte, Dorin Aşchilean, director general ACI Cluj (familie de firme clujene din care face parte și Nord Conforest) spune că nu are date despre modul în care se va gestiona situația incendiului de pe rampă, dar susține că partea de proiectare aferentă contractului pentru închiderea rampelor, inclusiv a celei de la Pata Rât, este gata și depusă la Consiliul Județean. „Sunt întocmite proiecte, predate. Dacă primim ordinul de începere a lucrărilor și mâine ne putem apuca de ele”, a adăugat acesta. Directorul Nord Conforest nu a putut fi contactat ieri pentru detalii suplimentare.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu