85% din poluarea de la Cluj e generată de trafic. Nimeni nu...

85% din poluarea de la Cluj e generată de trafic. Nimeni nu e curios dacă Primăria face ceva

Circa 85% din poluarea aerului în Cluj-Napoca este generată de trafic. Firma care a făcut studiul care stă la baza Planului de calitate a aerului a propus, tocmai pentru a nu încărca bugetul orașului, ca Primăria să ia măsuri deja propuse în Planul de Mobilitate pentru a reduce depășirile la oxizii de azot constate în Cluj-Napoca și generate în principal de traficul auto.

Planul de calitate a aerului pentru Cluj-Napoca (2016-2021) a fost supus dezbaterii publice de către Primăria Cluj, fără ca instituția să primească nicio sesizare. În plus, la discuțiile inițiate de primărie (cu dată oficilă 16 iunie, ora 12.00) nu s-a prezentat nimeni, decît reprezentanții Serviciului Spații Verzi al Primăriei și primarul Emil Boc. Plus reprezentanții Agenției de Mediu.

Despre măsurile propuse pentru îmbunătățirea calității aerului în Cluj-Napoca, Mureșan Adrian – de la firma care s-a ocupat de studiul de calitate a aeruui pentru Primărie, SC Unitatea de Suport pentru Integrare SRL – spune că ele au fost preluate din Planul de Mobilitate tocmai pentru că exista garanția unei finanțări a acestora și posibilitatea ca Primăria să le pună în aplicare.

Potivit reprezentantului societății, 85% din poluarea din oraș este generată de traficul auto.

Mai jos, Mureșan a trecut în revistă respectivele măsuri, printre care realizarea centurii de sud și conectarea acesteia la cartierele clujene dar sau cumpărarea de autobuze nepoluante, concomitent cu implementarea de benzi dedicate pentru transportul în comun.

Anual, după ce Planul de calitate a aerului va fi avizat de mediu și de forul local, aministrația locală va fi monitorizată și i se va face raport cu privire la îndeplinirea lor, a spus Liana Mureșan de la Agenția de Mediu Cluj.

Primarul a ținut să spună că administrația locală va lua în serios implementarea măsurilor propuse în Plan și că deja a demarat proiectele de achiziție a unor mijloace de transport nepoluante, plus că face lobby serios la Guvern și Uniunea Europeană pentru demararea proiectului centurii de sud a orașului.

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu