Închide

Unde pleacă și de unde vin oamenii de afaceri cu business-uri în România

EconomieTop News by Kristina Reştea - iul. 02, 2015 0 620

Paris, Frankfurt, Londra se află în topul destinațiilor externe ale oamenilor de afaceri din România, în vreme ce în țară Bucureștiul, Cluj-Napoca și Sibiul se numără printre cele mai căutate orașe pentru cei care călătoresc în interes de afaceri. În medie, o călătorie de afaceri este de două-trei zile în străinătate, respectiv de una-două zile în România. Pentru destinațiile îndepărtate, durata medie este de cinci zile. Datele sunt centralizate de divizia de business travel a unei agenții de turism cu sediu în Cluj.

E important aeroportul și conexiunile externe”. Este una dintre cele mai frecvente fraze pe care le spun oamenii de afaceri atunci când vorbesc despre elementele de care depind investițiile în Cluj. Turismul de afaceri se vede nu doar pe aeroport, ci și în activitatea altor sectoare din economia locală.

Paris, Frankfurt, Londra, New York, Tokyo și Dubai sunt orașele către care călătoresc cel mai frecvent clienții Eximtur Business, potrivit datelor făcute publice de companie. Topul destinațiilor în 2015 este similar cu cel din 2014, dar activitatea de business travel a companiei a înregistrat în primele 5 luni ale acestui an o creștere a vânzărilor de 11,5% față de perioada similară a anului trecut. Potrivit statisticilor interne, cele mai căutate orașe pentru cei care călătoresc în interes de afaceri în România sunt București, Cluj-Napoca, Sibiu, Iași, Timișoara și Brașov.

”Unele dintre cele mai frecventate orașe pentru deplasările în interes de serviciu sunt și în topul celor mai cerute destinații de city break în rândul clienților noștri. Constatăm un trend, nu doar la nivel național, cât și la nivel internațional, în rândul celor care călătoresc în interes de serviciu, şi anume, îmbinarea utilului cu plăcutul. Statisticile internaționale arată că față de acum cinci ani, șase din zece călători de business sunt dispuși să își aloce în plus zile de vacanță aproape fiecărei deplasări în interes de serviciu”, spune Salvadora Benegui, Business Travel & Events Manager în cadrul agenției. În medie, o călătorie de afaceri este de două-trei zile în străinătate, respectiv de una-două zile în România, mai arată datele centralizate de agenție. Pentru destinațiile îndepărtate, durata medie este de cinci zile. Există și rezervări punctuale, de mai bine de zece zile, în cazul clienților care gestionează anumite proiecte în străinătate.

Ce caută turiștii de afaceri

În ceea ce privește preferințele de călătorie, oamenii de afaceri optează pentru hoteluri de patru și cinci stele, în străinatate, și trei sau patru stele, în țară, spun specialiștii din Turism. Facilitățile specifice de business travel puse la dispoziție de către unitățile de cazare, dar și de aeroporturi, vin în întâmpinarea celor care călătoresc în interes de serviciu, eficientizându-le deplasările și în același timp oferindu-le oportunități de networking între două zboruri sau pe durata șederii la hotel. Studiile din industrie au arătat că unul din cinci oameni au făcut afaceri cu cineva întâlnit în timpul zborului. ”Atât în cazul deplasărilor de business travel, cât și al evenimentelor organizate de către companii, factorii de decizie optează pentru hoteluri care oferă facilități de business. Mă refer aici la conexiunea rapidă de internet, la business corner, parcare, la restaurante cu specific divers şi mai ales la săli de conferințe dotate cu echipamente tehnice performante”, spune reprezentanta Eximtur Business. Menționăm că divizia de business travel și organizare de evenimente a adus companiei Eximtur un aport de 63% la cifra de afaceri a companiei (cifră ce a înregistrat în primele 5 luni ale acestui an o valoare de 18,5 milioane de euro) .

 

Piața locală, alimentată de turismul de afaceri

În condițiile în care turismul nu generează afaceri spectaculoase în municipiu, piața hotelieră locală depinde în mare măsură de activitatea de pe segmentul de business. Astfel, undeva la 90% din activitatea hotelierilor locali este asigurată prin turismul de afaceri, conform estimărilor jucătorilor din piață.

„Procentul e aici de ceva vreme și e încă de actualitate. Turismul de business și partea de conferințe aduc cea mai importantă parte din venituri și activitate. Cei mai mulți clienți de afaceri vin din Germania, Franța, Statele Unite și Olanda, iar ca domenii – cel mai popular este acum IT-ul, desigur. Dar începe să revină interesul pentru partea de construcții, sunt oameni de afaceri interesați de domeniul rezidențial. IT-ul rămâne însă cel mai mare generator de activitate”, spune Cosmin Sîndean, manager al hotelului City Plaza.

La nivel de județ, numărul turiștilor străini a crescut în prima parte a anului. În primele patru luni ale anului unităţile de turism în funcţiune în județ cu minim 10 locuri-pat, au oferit turiştilor 3565 camere cu 7065 locuri, conform datelor Direcției Județene de Statistică. În perioada 1.01-30.04.2015 au fost cazaţi 108.217 turişti, din care 19.226 turişti străini (reprezentând 17,8% din totalul turiştilor). Comparativ cu luna aprilie 2014, numărul turiştilor străini a crescut cu 20,8%. Cei mai mulţi turişti străini provin din Ungaria (3153), Italia (2669), Germania (2171), Franţa (1338), Regatul Unit (1028). Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna aprilie 2015 a fost de 33,3%, cu 11,4 puncte procentuale mai mare faţă de luna aprilie 2014.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.